رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای طرح پژوهشی جداسازی پساب های نفت آلود در پالایشگاه خانگیران خبر داد.

علی اصغر محجوبی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این خبر افزود: پروژه تحقیقاتی و توسعه ایی " طراحی، ساخت و راه اندازی واحد تصفیه و جداسازی پساب های نفت آلود در بخش پایین دستی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در فاز اجرایی قرار گرفت.

وی  با بیان اینکه صنعتی شدن نتایج تحقیقات مربوط به صنایع راهبردی مانند گاز، رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی را به همراه دارد اظهارداشت: پژوهش به عنوان عاملی تصمیم ساز می تواند در امر مطالعات فرآیندهای پالایش گاز، گوگرد، نفت، کاتالیست ها، مواد شیمیایی مصرفی و حتی طراحی واحدهای جدید نقش موثری ایفاكند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلید توسعه فناوری و خوداتکایی در پژوهش های کاربردی و توسعه ایی نهفته است تصریح کرد: ارتباط سه جانبه تحقیقات، فناوری و توسعه صنعتی در این شرکت از ارتباط معناداری برخوردار است.

محجوبی  بر ضرورت پیروی از این الگو در این شرکت تاکید کرد و گفت: مولفه های اصلی جهت نیل به این مهم، حمایت مدیریت ارشد سازمان و کلیه همکاران این شرکت از پروژه های تحقیقاتی که منجر به ساخت و راه اندازی فرآیندهایی با تکنولوژی های نوین و اثربخش مي شود است.

رئیس امور پژوهش و فناوری پالایشگاه خانگیران اجرای این پروژه را گامی در راستای مباحث زیست محیطی و ایمنی عنوان کرد و افزود: بعد از انجام فاز تحقیقاتی در پروژه مدیریت پسماندها، مقرر گردید سامانه تصفیه و جداسازی مایعات نفتی از آب در محلی واقع در ضلع جنوبی استخرهای تبخیر، طراحی و نصب شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را جداسازی مایعات نفتی و برگشت آن به مخازن نفتی و استفاده از آب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز عنوان و اضافه کرد: این پروژه با استفاده از دو سامانه جداکننده API و DAF و سمپ لجن و سمپ مایعات به همراه سیستم کنترلی است.

محجوبی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت مجری پروژه است اظهارامیدواری کرد: این پژوهشگاه بتواند در موعد مقرر فاز طراحی را به سرانجام رسانده و واحد را نصب و راه اندازی نماید./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.