تولید گیاهان با نیاز آبی کم در استان کویری خراسان جنوبی امسال 70 درصد افزایش یافت .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت : امسال با جایگزین کردن کشت نباتات و گیاهان علوفه ای به جای محصولات آب بر از جمله هندوانه و خربزه در خراسان جنوبی، 189 هزار تن نباتات و گیاهان علوفه ای شامل 55 هزار تن ذرت دانه ای و 134 هزار تن سورگوم از کشتزارهای این استان برداشت شد .

اکبری سطح زیر کشت نباتات و گیاهان علوفه ای در خراسان جنوبی را 13 هزار و 580 هکتار اعلام کرد و افزود : از هر هکتار اراضی زیر کشت گیاهان با نیاز آبی کم در خراسان جنوبی 70 تا 80 تن محصول برداشت می شود.

وی افزود : توسعه هر چه بیشتر کشت گیاهان با نیاز آبی کم در الویت و دستور کار بخش کشاورزی این استان قرار دارد.

کوتاه بودن دوره رشد ، نیاز آبی کم ، کاشت بین دوره های بهاره و پاییزه ، پایین بودن هزینه تولید ، مکانیزه بودن کاشت ، داشت و برداشت محصول و همچنین عملکرد مناسب در واحد سطح از جمله مزایای تولید نباتات و گیاهان علوفه ای است که کشاورزان خراسان جنوبی را تشویق به توسعه کشت آن کرده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : با حمایت مسئولان بخش کشاورزی از کشاورزان و دامداران و تلاش هر چه بیشتر کشاورزان در استفاده از منابع موجود برای کشت گیاهان علوفه ای ، در یک برنامه میان مدت 3 ساله نیاز دامداریهای استان به علوفه به طور کامل مرتفع می شود.

گیاهان علوفه ای و نباتات از اوایل شهریور تا پایان آبان در خراسان جنوبی برداشت می شود./س

برچسب ها: گیاهان ، کم آب ، کویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.