رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بیش از 700 مدرس در مراکز مختلف دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه جهانبخش محبی‌نیا در نشست هم‌اندیشی با استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان کشور تکمیل ظرفیت مورد نیاز هیئت علمی است که با توجه به حضور بیش از 700 مدرس در مراکز مختلف دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور هیئت امنای دانشگاه اجازه این امر را صادر کرده است.

وی از فراهم شدن زمینه تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه‌های فرهنگیان به هیئت علمی خبر داد و افزود: در راستای افزایش هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ریزی‌های اصولی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در مراحل بعدی و متناسب با رشته‌های مختلف به صورت فراخوان نسبت به جذب هیئت علمی برای دانشگاه فرهنگیان اقدام می‌کنیم.

محبی‌نیا اضافه کرد: در این دانشگاه فعالیت حق‌التدریسی هیچ حقی برای عضویت و هیئت علمی ایجاد نمی‌کند و با توجه به الگوی خاص دانشگاه برای جذب هیئت علمی، تحصیلات و سوابق تدریس از جمله عوامل تبدیل وضعیت هستند.

وی با تاکید بر تربیت نیروهای متخصص در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مصمم است مسئله تولید علم و تحقیقات فناوری همچنین تربیت نیروهای متخصص در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را با جدیت تمام دنبال کند.

محبی‌نیا با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان گفت: تکمیل کادر اداری مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان، تطبیق و سازگاری 35 واحد درسی مناسب با واحدهای درسی حوزه‌های علمیه، بازسازی سرفصل‌های آموزشی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و طراحی و احداث دانشگاه‌های فرهنگیان بر اساس اهداف این دانشگاه از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌روند./س

برچسب ها: کشور ، دانشگاه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.