رنکینگ جهانی ماه دسامبر بازیکنان تنیس روی میز اعلام شد و بر اساس آن و از بین 20 بازیکن برتر ایران به جز صعود چشمگیر نوشاد عالمیان 17 بازیکن سقوط داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نوشاد عالمیان که در بیشتر رقابتهای بین المللی شرکت کرده است رتبه ۴۰ رده بندی جهانی را از آن خود کرد.

پس از وی، محمد رضا اخلاق پسند کاپیتان تیم ملی با وجود اینکه در بسیاری از تورنمنت های بین المللی حضور نیافته بود همچنان موفق شد به عنوان نفر دوم ایران از رتبه ۲۶۴ به رتبه ۲۶۲ صعود کند.

افشین نوروزی نفر سوم رنکینگ ایران نیز از رتبه ۲۷۶ به رتبه ۲۸۰ سقوط کرد تا ستاره دار شود.( ستاره دار شدن بازیکن به معنی زنگ خطری برای خارج شدن از رنکیمگ جهانی است. نیما عالمیان بدون تغییر در رتبه ۲۸۲ باقی مانده است. مهران احدی از رتبه ۳۳۴ به رتبه ۳۴۱ سقوط کرده است و همچنان جزو ستاره دارهاست.

میدیا لطف الله نسبی از رتبه ۴۱۵ به رتبه ۴۲۴ سقوط کرده و متاسفانه او نیز مانند افشین نوروزی جزو بازیکنان جدید ستاره دار قرا گرفته است.

واحد مالمیری  با نزول از رتبه ۴۴۴ به رتبه ۴۵۱ همچنان در جمع ستاره دارهاست. عارف احمدی فر نیز از رتبه ۵۵۴ به رتبه ۵۶۵ سقوط کرده ستاره دار است ، پوریا عمرانی از رتبه ۶۰۸ به رتبه ۶۱۷ سقوط کرده  است. محسن خطیون نیز  از رتبه ۷۱۳ به رتبه ۷۱۹ سقوط کرده وجزومردان ستاره دار می باشد. امین میر الماسی از رتبه ۷۴۲ به رتبه ۷۵۰ سقوط کرده وی نیز ستاره دار است. حمیدرضا طاهر خانی ار رتبه ۷۶۵ به رتبه ۷۷۴ سقوط و هم جزو مردان ستاره دار محسوب می شود.

علیرضا مالارجبی با رتبه 786، محمد امین حنطه 791، محمد فرقدانی 814، مسعود یعقوبی 846، شجیرات 891، سینا کیهان 964، محمد علی رویین تن 974، همگی ستاره دار هستند.

سجاد حسینی نیز به دلیل ستاره بودن از بین ۲۰ نفر برتر ایران حذف شد.

*سقوط بانوان ايران در جدول رنکينگ فدراسيون جهاني

همچنين اعضاي تيم ملي بانوان نيز که در هيچ مسابقه برون مرزي در اين ماه شرکت نکرده اند همگي از جايگاه قبلي خود نسبت به ماه قبل سقوط کرده اند.

ندا شهسواري با 9 پله سقوط در جايگاه پانصدو نه ايستاد، محجوبه عمراني، پريسا صمدي و مريم صامت هر کدام با 11، 15 و 19 پله سقوط در رده اي پانصدو شصت و دو، ششصدو هفتاد و دو و هفتصد و چهل و دو ايستاد.

شايان ذکر است، رئيس فدراسيون تنيس روي ميز به خاطر صعود چشمگير نوشاد عالميان در رنکينگ جهاني به رئيس فدراسيون ايران تبريک گفت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار