دو نفر خودروها را مي دزديدند و يک خودروي تصادفي را که شبيه خودروي دزديده شده بود به قيمت کمي مي خريدند و در ادامه شماره هاي خودروي تصادفي را روي خودروي مسروقه حک مي کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اعضاي يک شبکه تبهکاري که با ترفندي حرفه اي خودروهاي شهروندان را سرقت مي کردند و آنها را به افراد ديگر مي فروختند به حبس محکوم شدند.

چندي قبل مردي هنگام خريد يک دستگاه خودرو با کمک کارشناسان مرکز خريد و فروش خودرو فهميد ارکان خودروي مورد نظرش دستکاري شده است.بر اين اساس فروشنده ماجرا را به پليس گزارش کرد، در تحقيقات پليس معلوم شد فروشنده، خودرو را از يک نمايشگاه خريده است.

شواهد موجود نشان مي داد صاحب نمايشگاه با همدستي چند تبهکار خودروهاي سرقتي را به مشتريانش مي فروشد. به همين دليل ماموران با کسب مجوز قضايي صاحب نمايشگاه را بازداشت کردند.اين مرد مثل ديگر متهمان ابتدا فروختن خودروهاي مسروقه را انکار کرد اما در ادامه وقتي فهميد دستش براي پليس رو شده است از فعاليت پنهاني شبکه سرقت خودرو پرده برداشت.

او در اعترافاتش گفت: دو نفر خودروها را مي دزديدند و يک خودروي تصادفي را که شبيه خودروي دزديده شده بود به قيمت کمي مي خريدند و در ادامه شماره هاي خودروي تصادفي را روي خودروي مسروقه حک مي کردند. به اين ترتيب درحالي که مدارک موجود با ظاهر خودرو همخواني داشت آنها را به من تحويل مي دادند و من هم خيلي سريع براي شان مي فروختم.

در پي اين اعترافات، ماموران در ۳ عمليات همزمان ۳ عضو ديگر اين شبکه را در مخفيگاه شان دستگير کردند. به گارش خراسان، دستگيرشدگان در بازجويي ها به سرقت و فروش ۲۵ دستگاه خودروي سواري اعتراف کردند.اعترافات متهمان نشان مي داد آنها بيشتر خودروهاي پرايد و پژو را براي سرقت انتخاب مي کردند و با ارتکاب اين سرقت ها به پول کلاني رسيده اند.با تکميل پرونده اين باند، پرونده با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست به مجتمع قضايي بعثت ارسال شد و متهمان با راي قاضي به تحمل حبس و شلاق و رد مال محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار