کارشناسان می گویند اين روش تضميني براي بازنگشتن سلاح ها به خيابان هاست و به علاوه موضوع مثبت ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه آهن مرگ كه همان سلاح ها هستند در این کوره به آهن زندگي تبديل مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ونزوئلا به ۲۳ ایالت، یک پایتخت به نام کاراکاس، سرزمین‌های فدرال تحت الحمایه و منطقه مورد مناقشه گیانانزوئلا تقسیم شده‌ است. ونزوئلا به ۳۳۵ شهر تقسیم شده ‌است که برخی از آنها به خاطر مجاورت با کشورهای دیگر، نسبتا ناامن محسوب می شوند.

مبارزه با سلاح هاي غير قانوني یکی از اهدافی است که دولت ونزوئلا طی سالهای اخیر دنبال مي كند. در اين راستا مقامات ونزوئلايي در سال 2012 بيش از 50 هزار سلاح گرم را از بين برده اند که از این میان، بيش از 34 هزار و 500 قبضه سلاح به مرحله ذوب شدن رسيده اند.

كوره اي با گرماي بيش از هزار درجه سانتيگراد در مدت زمان 35 دقيقه اين تجهیزات خشن را از بين مي برد. کارشناسان می گویند اين روش تضميني براي بازنگشتن سلاح ها به خيابان هاست و به علاوه موضوع مثبت ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه آهن مرگ كه همان سلاح ها هستند در این کوره به آهن زندگي تبديل مي شود.

اين دومين عمليات نابود سازي سلاح هاي گرم در مجموعه ريخته گري ملي ونزوئلا در 360 كيلومتري شمال غربي كاراكاس است و در اين نوبت سلاح هايي از قبيل تپانچه، رولور، تفنگ و انواع سلاح هاي ساخته شده به روش غير صنعتي از بين رفتند. اين سلاح ها در چارچوب اقدامات قضايي توقيف و غير قانوني شناخته شده اند.

 فلز به دست آمده از آن ها به توليدات اجتماعي اختصاص می یابد. مسئولان ارتش ونزوئلا مي گويند که مواد به دست آمده از ذوب سلاح ها در ساخت محصولات ديگر كه براي مردم سودمند هستند همچون ساخت مسكن براي مردم به كار خواهند رفت.

در 20 روز اخير گارد ملي بوليواري ونزوئلا بيش از 40 هزار قطعه انواع مهمات را كشف كرد كه از آمريكا وارد شده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار