اعتصاب کارکنان بخش راه آهن پرتغال در اعتراض به کاهش دستمزدها باعث شد حمل و نقل ريلي در اين کشور روز شنبه متوقف شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ آنا پورتلا سخنگوي اتحاديه کارکنان راه آهن پرتغال گفت از مجموع پنج و هشتاد قطاري که روز شنبه قرار بود در راستاي خدمات رساني حداقل فعاليت کند تنها شش قطار فعال بود. 

وي گفت اين اختلال ها که تا بعد از ظهر روز يکشنبه ادامه خواهد داشت به حمل و نقل بين المللي آسيبي نخواهد رساند. کاهش حقوق و دستمزد کارکنان بخش راه آهن بخشي از طرح رياضتي دولت پرتغال براي دريافت کمک هاي مالي بين المللي است که هدف آن احتراز از ورشکستگي مالي اين کشور اعلام شده است.

کارکنان بخش هاي مختلف پرتغال امسال در اعتراض به اصلاحات ا قتصادي عميق و اقدامات رياضتي دولت اعتصاب ها و تظاهراتي برگزار کرده اند.پرتغال سال قبل سومين کشور اتحاديه اروپا بود که با دريافت کمک مالي از اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا از ورطه ورشکستگي مالي نجات يافت. اين کشور سال قبل مذاکراتي براي دريافت بسته اي کمکي به ارزش هفتاد و هشت ميليارد يورو (يکصد و يک ميليارد دلار) برگزار کرد.

 نمايندگان پارلمان پرتغال روز سه شنبه قرار است بودجه سال آينده را به صورت نهايي تصويب کنند. اين بودجه در بردارنده يک سري اقدامات رياضتي بي سابقه از قبيل افزايش ماليات و کاهش مزاياي بيمه بيکاري و مرخصي استعلاجي است.

برچسب ها: اعتصاب ، پرتغال ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار