مراسم افتتاحیه نمایشگاه خط کوفی، با عنوان «دست نوشته های کوفی» عصر دیروز، در نگارخانه ایوان برپا شد.

به گزارش باشگاه  خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نگارخانه ایوان؛ این نمایشگاه حاصل تلاش هنرمند خطاط سید محمد وحید موسوی جزایری می باشد که با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری در نگاخانه ایوان افتتاح شد.
این نمایشگاه که پس از نشست پژوهشی " جهان خط کوفی رازهای تاریخی، نیازهای معاصر" برگزار شد، 20 تابلو خط از دست نوشته های کوفی، در سايزهاي مختلف به نمایش گذاشته شده است .
در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهره هایی همچون احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حمیدرضا قلیچ خانی مدرس دانشگاه و مؤلف چند جلد کتاب خوشنویسی، احسان‌الله شکر اللهی شاعر، خوشنویس و محقق نسخه‌های قدیمی، ایرج نعیمایی هنر پژوه و خوشنویس،  علی ایمانی مدرس دانشگاه و مؤ‌لف کتاب سیر تحول خط کوفی در ایران، مسعود نجابتی هنرپژوه و طراح گرافیک و بهرام کلهرنیا مدرس پیشکسوت گرافیک دیده می شدند.
موسوی جزایری، دانش آموخته رشته گرافيك است و تسلط خوش نویسانه در زمینه برخی از خطوط کهن و سنتی، امکان نقد و تحلیلی کاربردی را برای وی به وجود آورده است .
وی كه اکثر آثارش با ورق طلا تذهیب شده و برگرفته ازآيات قرآن مجيد و اسما جلاله است سعی کرده که بتواند زیبایی های خوش نویسی سنتی را در قالب آثار چاپی با کیفیت در میان تمام مردم همگانی سازد .
همچنين؛ خط کوفی، از مهم ترین " ارکان هنر ایرانیان و مسلمانان " بوده، که همچنان بسیار مهجور مانده است. خط کوفی به مدت صدها سال، بر دست نوشته ها، سفالینه ها، سکه ها و بسیاری از مواد دیگر (همچون کتیبه های گچی بناها) کاربرد داشته است.
گفتني است؛ علاقه‌مندان به منظور بازدید و خرید آثار می‌توانند از 10 لغایت 13 آذرماه از ساعت 13 الی 19 به آدرس خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان، شماره 25 ساختمان انتشارات علمی و فرهنگی "نگارخانه ایوان" مراجعه نمایند./ص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار