کارشناس فوتبال ایران گفت: انتخاب فدارسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال آسیا اتفاق خوبی برای فوتبال ما است.

 

مجید جلالی کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب فدراسیون  فوتبال ایران به عنوان  برترین فدراسیون سال آسیا یک اتفاق خوب برای فوتبال ما است اما یک واقعیتی که هست معلوم می شود آن پارامترهایی که در کشورمان برای موفقیت داریم با پارامترهای بین الملی متفاوت است و به همبن دلیل فدراسیون فوتبال باید با مردم بیشتر صحبت کند و اعلام کند چه پارامتراهایی باعث شده ما بهترین فدراسیون آسیا شویم تا باعث تغییر دیدگاه جامعه ما نسبت به فوتبال ایران شود.

در هر صورت این عنوان را تبریک می گوییم و به نظر من یک اتفاق مثبت برای فوتبال ما افتاده است.وی افزود: اینکه ما واقعا بهترین فدراسیون آسیا هستیم یا نه را باید به 2 بخش تقسیم کنیم آنچه که مهم است ما در بخش نتیجه گیری خوب نیستیم اما در بخش سازماندهی، تشکیلات، ساختارسازی و استاندارد سازی خوب هستیم.

حال چرا ما در بخش نتیجه گیری خوب نیستیم، بر می گردد به کیفیت و سازماندهی کار که سال به سال در این بخش بهتر می شویم اما لیگ از نظر فنی متوقف است یعنی از نظر سازماندهی و برنامه ریزی در آسیا بهترین شده ایم و از نظر پیشرفت فنی ضعیف هستیم.

او در ادامه گفت: ما فقط در بخش نتیجه گیری بد نیستیم بلکه از نظر کیفیت فنی بازی هم عقب هستیم. فدراسیون ما الان باید یک تشکیلاتی را طراحی کند که در بخش فنی سرمایه گذاری کنند و انرژی بگذارند در این بخش فوتبال ما نیاز به ارزشیابی دارد تا سطح علوم فنی مربیان ما را بالا ببرد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: از نظر من علی دایی می تواند کاندید ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا شود و شخصا در این رابطه قبلا با خود دایی صحبت کرده ام اما دایی مرا متقاعد کرد که مدیریت در فوتبال را دوست ندارد و بیشتر علاقه به مربیگری دارد.

وی افزود: به نظر من حیف است که دایی ریئس کنفدراسیون فوتبال آسیا نشود چون می تواند با این کار پنجره های بزرگی را به روی خودش و فوتبال مال باز کند اما وقتی علاقه ای به کار مدیریتی در فوتبال ندارد و مربیگری را بیشتر دوست دارد، نمی توانید او را مجبور کنید که در این انتخابات شرکت کند.

او در ادامه گفت: اگر دایی در انتخابات afc شرکت کند شانس برای انتخاب شدن دارد چون در بخش بین المللی شخصیت موجهی است و فیفا علاقه دارد که چنینشخصیت ها یی دو فوتبال مدیریت کند.

جلالی در پایان گفت: شاید اگر با دایی بیشتر صحبت شود، او مجاب شود و در انتخابات afc شرکت کند این کار وظیفه بزرگترهایی است که در این زمینه تخصص دارند و دارای چنین شخصیتی هستند که با دایی صحبت کنند.
حتی افراد کلان کشور باید با دایی صحبت کنند و او را مجاب کنند تا در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند./ق


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار