درمان نكردن سرما خوردگي زمينه ابتلا به تب روماتيسمي را فراهم مي كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، پزشك شبكه بهداشت و درمان شهرستان شيروان با بیان این مطلب گفت:آغاز فصل سرما بيماري هاي باكتريايي و ويروسي نظير سرماخوردگي و آنفولانزا شيوع بالايي پيدا مي كند و با وجود آن كه اين نوع بيماري ها به ظاهر ساده به نظر مي رسد اما در اثر جدي نگرفتن و درمان نشدن به موقع، ممكن است زمينه ابتلا به بيماري هاي مختلف، عفونت ها و تضعيف سيستم ايمني بدن فراهم شود.

مهین کوشا افزود:سرماخوردگي كه به طور معمول با علايمي نظير آبريزش، گلودرد (پس از 2 تا 3 روز) و قرمزي چشم بروز مي كند ،اغلب ويروسي است و با خوردن مايعات گرم و استراحت در منزل بهترمي شود.

وي نسبت به مصرف خودسرانه آنتي بيوتيك هادرهنگام سرماخوردگي ساده هشدارداده و تصريح مي كند:مصرف آنتي بيوتيك ها نه تنها در درمان سرماخوردگي ويروسي اثري ندارد بلكه بدن را نسبت به اين نوع داروها مقاوم تر و دوره بيماري را طولاني تر مي كند.

وي خاطرنشان کرد:اهميت ندادن و درمان نكردن سرماخوردگي زمينه ابتلا به آلرژي و بيماري هاي مختلفي نظير تب روماتيسمي را فراهم مي كند بنابراين مراجعه به پزشك و درمان زود هنگام براي پيشگيري از بيماري هاي مختلف ضروري به نظر مي رسد.

وي خوردن مايعات فراوان را در دفع ويروس ها موثر دانست و افزود:مصرف پياز،ميوه و سبزي هاي تازه و سرشار از ويتامين C ،شير ولرم و مايعات گرم و سوپ و هم چنين استراحت كافي در درمان زود هنگام سرماخوردگي تاثير به سزايي دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.