در سومین جشنواره فیلم «عدم خشونت» اربیل؛

فیلم «سفرسرد » جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود كرد

جایزه بهترین فیلمنامه سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» اربیل در اقلیم كردستان عراق به فیلم « سفرسرد» به نویسندگی « جلال نصیری هانیس» از تولیدات حوزه هنری استان كردستان رسید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» با دبیری «عدنان عثمان» كارگردان كُرد عراقی و برگزاری اداره كل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حكومت اقلیم كردستان برگزار شد.
در این جشنواره 51 فیلم از جمله 4 فیلم سینمایی و 47 فیلم‌ كوتاه در قالب های داستانی و مستند در بخش های رقابتی و غیررقابتی، در روزهای 5 تا 8 آذرماه (25 تا 28 نوامبر 2012) در سالن میدیای شهر اربیل در اقلیم كردستان عراق به نمایش درآمد.
اعضای هیئت داوران بخش مسابقه سومین دوره جشنواره فیلم «عدم خشونت» را «شهرام علیدی» (رئیس هیئت داوران) ـ كارگردان از ایران، «محمدرضا دلپاك» ـ صداگذار و كارشناس سینما از ایران، «لیانا صلاح» ـ منتقد فلسطینی الاصل و كارشناس ارشد سینما از فرانسه، «آریس اُلسون» ـ كارشناس ارشد سینما و مستندساز از فنلاند و دكتر «طارق جبوری» كارگردان و استاد دانشگاه از عراق تشكیل می دادند.
هیئت داوران برگزیدگان بخش‌های مختلف مسابقه فیلم‌های‌ كوتاه این جشنواره را بدین شرح اعلام كردند:
در بخش بهترین فیلم كوتاه تندیس طلایی این جشنواره به فیلم‌ كوتاه «سكوت» به كارگردانی ریزان یشیلباش از تركیه و تندیس طلایی بهترین فیلمنامه این جشنواره به جلال نصیری هانیس برای نوشتن فیلمنامه فیلم كوتاه «سفر سرد» از سنندج اهدا شد.
در بخش صداگذاری تندیس طلایی این بخش از جشنواره به امیر حسین قاسمی برای طراحی صدای فیلم كوتاه «پانسمان» به كارگردانی امید عبداللهی از ایران اهدا گردید و تندیس طلایی بهترین تدوین این بخش از جشنواره به توفیق امانی برای تدوین فیلم كوتاه «كوچه‌ای پشت خانه ما» به كارگردانی شیلان سعدی از مریوان تقدیم شد.
تندیس طلایی بهترین تصویربرداری جشنواره به حسین كولی برای تصویربرداری فیلم كوتاه «زهره» از عراق و تندیس طلایی بهترین موسیقی، به سعید ذهنی برای آهنگسازی فیلم كوتاه «صبحانه» رسید.
همچنین تندیس طلایی بهترین بازیگر زن این جشنواره به بلجین بلگین برای بازی در فیلم‌ كوتاه «سكوت» از تركیه تقدیم شد و بهترین مستند فیلم كوتاه «در تاریكی» به كارگردانی كامران جمال از اقلیم كردستان انتخاب شد.
در بخش كارگردانی تندیس طلایی به حسین حسن برای كارگردانی فیلم كوتاه «قدرت» از اقلیم كردستان اهدا شد.
جایزه ویژه هیئت داوران دیپلم افتخار این بخش از جشنواره به فیلم كوتاه «رقص مجسمه‌ها» به كارگردانی طارق آكره‌یی و همچنین به فیلم كوتاه «مجسمه‌های شنی» به كارگردانی تحسین فایق از اقلیم كردستان اهدا شد.
لازم به ذكر است در این جشنواره علاوه بر فیلم « سفرسرد» كه در بخش مسابقه جشنواره حضور پیدا كرد ، فیلم های « انار میوه بهشت است» به كارگردانی  تیمور قادری و «صدای مرد» به كارگردانی هیوا صوفیه از دیگر تولیدات حوزه هنری استان كردستان در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور داشتند. /ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار