شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين درباره اوضاع داخلي کشورهاي عربي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللؤلؤ ؛ شيخ عيسي احمد قاسم در حضور گسترده مردم بحرين در نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) منامه افزود: اوضاع نامناسب کشورهاي عربي هشداري در خصوص انفجار در اوضاع اين کشورهاست. روابط بين ملت هاي عربي به کشمکش در داخل هر ملت عربي تبديل شده است.

وي گفت: با وجود آنکه بعضي رسانه ها با انگيزه سياسي تلاش مي کنند دودستگي در جامعه بحرين را برجسته کنند، واقعيت آن است که اوضاع داخلي جامعه بحرين در مقايسه با بسياري از کشورهاي عربي آرام تر است. به نظر مي رسد متاسفانه کشمکش ها در کشورهاي عربي طولاني مدت خواهد بود. اين کشمکش ها با دست هاي خارجي و مزدوران داخلي بعضي رژيمهاي سياسي هدايت مي شود. موجوديت اين رژيمها وابسته به طرفهاي خارجي است و آنها هيچ جايگاهي در بين مردم ندارند.

شيخ عيسي قاسم خاطر نشان کرد: بعضي از اين گروههاي مزدور، ادعاي اسلامي بودن دارند اما واقعيت چيز ديگري است. بعضي مطبوعات در مقاله هاي خود تلاش مي کنند ملت بحرين را به دودستگي شديد بکشانند.

وي گفت: شخصيت هاي وابسته به تحرکات مردمي از جمله جمعيت هاي سياسي مخالفت خود با خشونت از سوي هر طرفي را اعلام مي کنند و خواهان پايبندي به اقدامات مسالمت آميز هستند. اما دولت بحرين بر توسل به خشونت اصرار دارد و سخنان و رفتار آن تروريستي است. جمعيت هاي سياسي خواهان اصلاحات هستند و ديدگاه روشني در خصوص  راه حل مورد نظر خود اعلام کردند. رژيم بحرين در مقابل با برخوردهاي امنيتي و ادامه نقض حقوق بشر به اين راه حل پاسخ داد.

رئيس شوراي علماي بحرين افزود: مشکل کنوني بحرين استبداد سياسي است و پس از تاکيد جمعيت هاي سياسي بر مخالفت با خشونت، منتظر آن هستيم که رژيم بحرين هم سند مشابهي را صادر کند. اين در حالي است که نيروهاي دولتي به خانه ها يورش مي برند و به طور گسترده از گازهاي سمي در مناطق مسکوني استفاده مي کنند. زنان را نيمه شب با يورش به خانه ها بازداشت مي کنند.

شيخ عيسي قاسم گفت: دولت بحرين بايد بر اساس تعهد خود توصيه هاي کميته حقيقت ياب را اجرا مي کرد و عاملان شکنجه و صادرکنندگان دستور شکنجه و قتل، محاکمه و مجازات مي شدند.  بايد همه کارکنان اخراج شده   به سر کارهاي خود بازگردند و همه زندانياني که با اعترافات زير شکنجه محکوم شدند، آزاد شوند. رژيم بحرين بايد اجازه برگزاري تظاهرات اعتراض آميز را بدون هيچ مشکل و مانع تراشي بدهد. اما هيچ يک از اين خواسته ها عملي نشده است و رژيم بحرين همچنان بر خلاف اين مسير گام بر مي دارد.

برچسب ها: قاسم ، عربی ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار