رئیس انجمن کاراته ناشنوایان از نخستین حضور تیم ملی کاراته ناشنوایان در مسابقات المپیک خبر داد و اظهار داشت: مسابقات المپیک 2013 بلغارستان نخستین تجربه کاراته کاران ناشنوا محسوب می شود.

حسین نگینی، رئیس انجمن کاراته ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران گفت: طبق برنامه ای که به فدراسیون پیش از ایام محرم ارسال کردیم، قرار بود اردوی بانوان کاراته کار از 17 آذر ماه سال جاری در فدراسیون ناشنوایان برگزار شود البته اردوی بانوان کاراته کار با وقفه ای کوتاه مدت به اوایل دی ماه سال جاری موکول شده است.
وی ادامه داد: پیش از برپایی اردو، برای اطلاع دقیق و درست از تعداد کاراته کاران فعال، حرفه ای و برتر در بخش بانوان فراخوان می زنیم و با حضور و معرفی افراد برتر در این زمینه از سوی هیئت های استان اردوهای تیم ملی را برپا می کنیم.
نگینی، تصریح کرد: طبق بررسی هایی که توسط مسئولان و افراد فعال در انجمن کاراته انجام داده ایم به احتمال فراوان اردوی اولیه تیم ملی کاراته بانوان با حضور 20 ورزشکار برپا می شود و سپس در اردوهای پایانی از این تعداد کاسته و نفرات ملی پوش مشخص می شوند.
نگینی افزود: اردوهای تیم ملی کاراته ناشنوایان به مدت یک هفته می باشد و بانوان کاراته کار ناشنوا تا اعزام به مسابقات المپیک 2013 بلغارستان حداقل باید در شش اردوی شرکت کنند البته احتمال افزایش تعداد اردوها به نه نیز است.
رئیس انجمن کاراته ادامه داد: انجمن کاراته ناشنوایان در خصوص مردان کار نیز برنامه های مناسبی طراحی کرده است از این رو مردان کاراته کار نخستین اردوهای آمادگی خود را از 24 آذر ماه طبق برنامه برپا می کند، زمان اردوهای مردان نیز همانند بانوان یک هفته ای است.
نگینی، تصریح کرد: علاوه بر برپایی اردو، برنامه ای مبنی بر برگزاری دیداری تدارکاتی با یکی از تیم های قدرتمند منطقه را به فدراسیون ارسال کرده ایم البته طبق بررسی هایی که انجام دادیم تیم عراق از سایر رقبای منطقه قدرتمندتر است، از این رو احتمال اینکه با تیم عراق یک دیدار تدارکاتی در سال 92 برگزار کنیم، بسیار است.
وی افزود: برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم عراق منوط به رضایت، هماهنگی فدراسیون ناشنوایان با مسئولان تیم عراق دارد، در صورت فراهم بودن شرایط به طور حتم برنامه مذکور عملی و اجرا می شود.
رئیس انجمن کاراته ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان با حوزه پیوند اعضا و بیماران خاص ادغام شده است از این رو ورزشکاران پیوند اعضا و بیماران خاص (کلیوی) نیز بصورت همزمان و مشترک با ورزشکاران ناشنوا در اردوها شرکت می کنند و تمرینات منظم و یکسانی را زیر نظر مربیان مجرب انجام می دهند.
وی افزود: ورزشکاران پیوند اعضا مسابقات جهانی را در سال 92 در فاصله اندک با مسابقات ورزشکاران ناشنوا بیش رو دارند، از این رو اردوهای آنها نیز هر دو ماه یک بار برگزار می شود، البته در مدتی که مردان ورزشکار ناشنوا پیوند اعضا بصورت مستقل تمرینات خود را پیگیری می کنند، بانوان کاراته کار دو حوزه ناشنوایان و پیوند اعضا در اردوها حضور و تمرینات خود را انجام می دهند.
نگینی افزود: تیم ملی کاراته ناشنوایان برای نخستین بار به مسابقات المپیک اعزام می شود بنابر این از این بابت که تیم ملی کاراته، المپیکی می شود بسیار مسرور هستیم و امیدواریم در اولین حضورمان عملکردی درخشان ارائه دهیم./با
برچسب ها: طبق ، برتر ، نگینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.