رئیس انجمن فوتوالی از برگزاری تورنمنت بین المللی چهار جانبه با حضور تیم های میلان و رم ایتالیا خبر داد و اظهار داشت: در صورت رضایت مسئولان دو تیم، مسابقات را اسفند ماه برگزار می کنیم.

مولوی شفیق، رئیس انجمن فوتوالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: مسئولان انجمن فوتوالی در نظر دارند به منظور ارتقاء سطح فنی ورزشکاران این حوزه و شناسایی افراد مستعد در این بخش، مسابقاتی را تحت عنوان قهرمان کشوری برگزار کند تا علاوه بر محک جدی ورزشکاران فوتوالی، زمینه را برای حضور فعال استان های مختلف فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسابقات قهرمان کشوری تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا 16 تیم فعال را در این مسابقات شرکت دهیم اما در صورتی که این تعداد به حد نصاب نرسد لذا استان های قدرتمند با دو تیم در این مسابقات شرکت می کنند.

شفیق تصریح کرد: تاکنون 11 استان در رشته مهیج و پرطرفدار فوتوالی فعال هستند البته مسئولان استان های دیگر نیز در صدد راه اندازی و تشکیل تیم فوتوالی در استان خود می باشند این مسئله توان قدرتی تیم ملی را افزایش می دهد و آینده این رشته را تضمین می کند.

وی افزود: مسابقات قهرمان کشوری از تاریخ پنج لغایت هشت دی ماه قرار است به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می شود و مسئولان استان و انجمن فوتوالی برای برگزاری هر چه مناسب تر این مسابقات تمهیدات لازم را اتخاذ کرده اند ضمن اینکه شرایط و امکانات مناسب برای حضور تیم های شرکت کننده فراهم است وامیدواریم که تیم های قدرتمند، حرفه ای در این مسابقات شرکت کنند تا نفرات برتر، حرفه ای منتخب به تیم ملی دعوت شوند.

مولوی شفیق، در خصوص تورنمنت چهار جانبه بیان داشت: طبق تقویم برنامه های فوتوالی قصد برگزاری مسابقات را در اواخر بهمن ماه در شهر کیش و یا قشم داشتیم اما از آن جایی که تیم های رم و لاتزیو ایتالیا در لیگ اروپا فعال بودند و شرایط حضور در این تورنمنت را نداشتند بنابر این مسابقات را به زمان دیگری موکول کردیم.

وی تصریح کرد: عدم آمادگی دو تیم ایتالیایی رم و لاتزیو ما را بر آن داشت تا مسابقات را در اسفند ماه سال جاری برگزار کنیم لذا طی ارسال نامه ای از آنها دعوت کردیم تا در این تورنمنت شرکت کنند حال منتظر پاسخ مسئولان دو تیم برای شرکت در این مسابقات هستیم.
شفیق افزود: در صورت توافق و رضایت مسئولان رم و لاتزیو با تاریخ جدید، شرایط برگزاری تورنمنت را در پایان اسفند ماه سال جاری در شهر کیش و یا قشم فراهم می کنیم البته اولویت اول انجمن فوتوالی جزیره کیش می باشد.

وی افزود: علاوه بر تیم های رم و لایزیو ایتالیا قرار شده است تا تیم های بارسلونای اسپانیا – منتخب پرسپولیس – استقلال نیز در تورنمنت چهار جانبه شرکت و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

شفیق در خصوص برگزاری کلاس های مربیگری با حضور مربی برزیلی اظهار داشت: مارکو اکتاویو مربی برزیلی تیم ملی ساحلی کشورمان است با وی در خصوص حضور تدریس در کلاس های مربیگری مذاکراتی انجام داده ایم خوشبختانه مارکو از پیشنهاد داده شده استقبال و برای هدایت کلاس های آموزشی مربیگری اعلام آمادگی کرده است.

شفیق افزود: مارکو اکتاویو با توجه به مسئولیتی که در تیم ملی ساحلی کشورمان عهده دار است لذا در شرایط فعلی مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد به محض پایان رقابت های فوق، کلاس های مربیگری را با حضور وی در تهران برگزار می کنیم.

رئیس انجمن فوتوالی ادامه داد:‌ مارکو اکتاویو علاوه بر حضور در تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان، نایب رئیس فدراسیون جهانی فوتوالی نیز می باشد، بنابر این کلاس های مربیگری به طور حتم برای مربیان فوتوالی دستاوردهای مهمی را در بر خواهد داشت و از آن جایی که کلاس ها در سطح بسیار بالا و پیشرفته ای برگزار می شود، بنابر این مربیان فعال حوزه می توانند با حضورشان سطح علمی – فنی خود را ارتقاء دهند.

شفیق تصریح کرد: هدف انجمن فوتوالی از برگزاری کلاس مربیگری علاوه بر ارتقاء سطح دانش مربیان و داوران – گسترش و بسط رشته جذاب فوتوالی می باشد و امیدواریم با طراحی برنامه های منظم و فشرده در آینده ای نزدیک رشته فوتوالی برای همگان قابل شناخت باشد و علاقمندان بسیاری به فعالیت در این رشته تمایل نشان دهند.

شفیق ادامه داد: فوتوالی رشته جذابی است و در صورت آگاهی جوانان از نحوه و چگونگی این ورزش به طور حتم به فوتوالی علاقمند می شوند، البته در شرایط کنونی نیز علاقمندان بسیاری خواهان فعالیت در این رشته هستند اما با اطلاع رسانی دقیق و لازم به طور حتم تعداد علاقمندان بیش از این خواهد بود.

گفتنی است، نخستین دوره کلاس های داوری فوتوالی از تاریخ 16 لغایت 17 آذر ماه به مدت یک روز در شهرستان اراک برگزار می شود./آق
برچسب ها: هدف ، فعالیت ، رشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار