عضوكميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: در دوره 6 ماهه عمر مجلس نهم، اتفاقات بسیاری خوبی روی داده است که یکی از مهمترین آن ها همدلی و تفاهم نمایندگان مردم قم در کنار یکدیگر است و این وفاق نعمتی است که باید قدر آن دانسته شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، اميرآبادي ادامه داد: در مجمع نمایندگان استان که از آغاز شروع به کار مجلس نهم تشکیل گردیده است، آقای لاریجانی ریاست و آقای آشتیانی نایب رئیسی این مجمع را به عهده دارند و بنده نیز سخن‌گو و مسئول پیگیری تصمیمات هستم.
وي اضافه کرد: تا امروز مجمع نمایندگان استان قم پنج جلسه برگزار کرده است و مصوباتی را برای پیگیری مسائل استان داشته است. که از جمله مهمترین آنها تشکیل کارگروه توسعه و عمران بوده است.
 
تشکیل فراکسیون کریمه اهل بیت (س)
 نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشکیل فراکسیون کریمه اهل بیت (س) در مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجا که تعداد نمایندگان قم در مجلس نسبت به برخی از استان‌ها بسیار کمتر می‌باشد، لذا در هنگام تقسیم بودجه دچار برخی از مشکلات هستیم، در صورتی که قم شهری با ابعاد بین‌المللی است لذا این فراکسیون تشکیل شد تا در راستای جذب بودجه به قم کمک نمایند، در سفر آینده نمایندگان مجلس به قم نیز این افراد حضور خواهند داشت.
وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون شده اند.
عضوكميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در حال حاضر نیز تلاش ما در فراکسیون کریمه اهل بیت (س) برای تردد نمایندگان بین قم و تهران است که خوشبختانه این سفرها آغاز شده و برنامه ای برای حضور 120 نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان این ماه به منظور دیدار با مراجع، بازدید از پروژه های در حال اجرا و فرودگاه قم در نظر گرفته شده است.
 
وظایف ملی و استانی نمایندگان
 نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوبعد ملی و استانی دارای وظایفی هستند، گفت: در بعد ملی، قانون گذاری و نظارت از وظایف ما در مجلس است که در این بخش بنده تعداد 15 نطق و موافق و مخالف در زمینه های مختلف، 17 تذکر به مسئولان اجرایی و 23 مورد امضای طرح ها و لوایح را در 6 ماهه گذشته انجام داده ام.
وی با بیان اینکه عضو دو کمیسیون و 6 فراکسیون نیز هست، گفت: در خصوص فعالیت های استانی نیز سرکشی از ادارات به 39 مورد و سرکشی از بخش ها و روستاها با هفت مورد از دیگر فعالیت های بنده بوده است.
 
نظارت استانی
 وی در زمینه نظارت بر پروژه های عمرانی و پروژه منوریل گفت: نظارت در این موارد از سوی دیوان محاسبات صورت می گیرد و گزارشات آن به طور دقیق و منظم به دست ما می رسد، در واقع می توانیم از طریق دیوان محاسبات پروژه های استان را بررسی کرده و مورد نظارت قرار دهیم.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به شهرداری قم همچنان فعال هستند گفت: با وضعیت مالی موجود در کشور ممکن است برخی طرح‌های شرکت‌های حفاری تعطیل شوند اما شهرداری نظارت کافی را داشته و هیچ یک از آن‌ها تعطیل نشده‌اند.
 
پروژه های مهر ماندگار
 وی با اشاره به هزینه‌های جاری و عمرانی کشور افزود: پروژه‌های مهر ماندگار همگی مربوط به هزینه‌های عمرانی هستند ضمن اینکه در خصوص مصوبات مربوط به سفر مقام معظم رهبری نیز همین تقسیم‌بندی وجود دارد و در قم نیز تعداد پروژه‌های مهر ماندگار کم بوده و دولت از محل چند درصد مربوط به تملک دارایی‌ها، اولویت را به طرح‌های مهر ماندگار اختصاص داده است.
نماینده مردم قم تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور باید تلاش کنیم تا در استان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره مند شویم و در این باره یک ستاد ویژه سرمایه گذاری با ریاست استاندار تشکیل شده است.
 
عدم ارایه لیست در انتخابات شوراها
 وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه انتخابات شوراها گفت: در این خصوص نظارت کامل و بر اساس قانون صورت خواهد گرفت اما ارائه لیست از سوی ناظران از نظر شرعی و قانونی صحیح نیست زیرا این امر بر نظارت‌ها تأثیر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه به هیچ حزب و گروهی وامدار نیست عنوان داشت: با توجه به اینکه عضو شورای مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس نیز هستم در استان‌های دیگر نیز مسئولیت‌هایی در این زمینه به من واگذار شده است.
 
طرح اصلاح قانون انتخابات
 نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم اظهارداشت: تعیین محدوده سنی، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و تصدی یکی از مقامات استانی یا کشوری در گذشته، از جمله مواردی بود که ما آن را ارائه کرده بودیم اما در کمیسیون شوراهای مجلس تغییراتی حاصل شد که برخی از آن‌ها با اصول قانون اساسی هم مغایرت دارد.
وی ادامه داد: آنچه در مصوبات کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور آمده در مواردی صحیح نیست زیرا مغایرت‌هایی با واقعیت‌های موجود داشته و در حال حاضر نیز کار بر روی کلیات آن ادامه دارد و نمایندگان نیز اخطارهای قانون اساسی نسبت به آن ارائه داده‌اند اما یکشنبه آینده رأی‌گیری در خصوص این طرح صورت می‌گیرد.
امیرآبادی با بیان اینکه مجری انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی‌کند افزود: آنچه در طرح آمده ایجاد هیئتی برای نظارت بر مجری کنونی است.
 
کاهش تعرفه برق
 نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای کاهش تعرفه برق صورت گرفته است گفت: چنانچه این مسئله در زمستان امسال در هیئت دولت به تصویب نرسد در بهار و تابستان سال آینده باز هم با مشکل مواجه می‌شویم هرچند نظر دولت در این زمینه مساعد است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مقدمات طرح بحث در هیئت دولت فراهم شود.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: چنانچه قم از منطقه چهار به منطقه سه گرمسیری جابجا شود هزینه برق مصرفی مردم قم حدود 10 برابر کمتر می‌شود و در این خصوص رئیس جمهور دستور رسیدگی سریع را صادر کرده است.
وی ادامه داد: در خصوص برق چاه‌های کشاورزی استان قم با توجه به عمق زیاد و هزینه بالای برق آن‌ها نیز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تعرفه برق برای این چاه‌ها به نصف کاهش یافته است.
 
تیم فوتبال صبا
 وی در زمینه مسائل مربوط به تیم صبای قم، گفت: در خواست ما این است که تیم صبا در قم مستقر شود و امیدواریم این اتفاق با صلاح دید مسئولان روی دهد، همچنین ما از وزیر ورزش سوال داریم که هزینه تیم های استقلال و پرسپولیس از چه منبعی تامین می شود.
 
معوقات بانکی
 نماینده قم تصریح کرد: سوالی نیز از وزیر اقتصاد داشتیم که چرا معوقات بانکی پرداخت نمی شود، در حال حاضر 80 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی وجود دارد که نزدیک به نیمی از آن در دست تنها 200 نفر در کشور است و ما به طور جدی خواستار رسیدگی به این مسئله هستیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.