نتايج يك تحقيق نشان داد استفاده از يك داروي بي‌خطر و مؤثر به درمان بي‌خوابي كمك مي‌كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه پزشكي آكادمي نورولوژي آمريكا، محققان با استفاده از داروي ساووركسانت (Suvorexant)‌ و همچنين تجويز دارو نما روي 254 فرد 18 تا 64 كه با وجود سلامت جسمي و روحي مطلوب داراي مشكل بي‌خوابي بودند، دريافتند داروي ساووركسانت با مهاركردن فعاليت پيام‌رسان‌هاي شيميايي در مغز به نام اوركسين كه مسئول تنظيم بيداري است باعث بهبود وضعيت خواب مي‌شود.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: در مقايسه با گروه تحت درمان با دارونما، افرادي كه از اين دارو استفاده كردند به ميزان 5 تا 13 درصد در خواب خود احساس بهبودي كردند.

براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند استفاده از اين دارو توانست به ميزان 21 تا 35 دقيقه از بيداري شبانه گروه مورد آزمايش بكاهد.

به گفته محققان يافته‌هاي اين مطالعه ضمن بيان شواهدي به عنوان يك استراتژي جايگزيني موفق براي درمان بي‌خوابي با استفاده از داروي ساووركسانت مي‌افزايد كه مصرف اين دارو هيچگونه عوارض جانبي خاصي در گروه مورد مطالعه نداشته است و اين د رحالي است كه داروهاي ديگر مورد استفاده براي بي‌خوابي، گيرنده‌هاي مختلف مغز را تحت تأثير قرار مي‌دهد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار