در حالیکه میزان بیکاری در میان افراد جوان حوزه یورو به 23.9 درصد رسیده است، کشورهای جنوب شرقی اروپا بیشترین آمار را شامل می شوند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از راشاتودی، تعداد افراد بیکار در حوزه یورو سالانه 21.2 درصد افزایش می یابد.

در حال حاضر 3.6 میلیون اروپایی زیر 25 سال در حوزه یورو بیکار هستند. این در حالی است که اسپانیا 56 درصد ، آلمان 8.1 درصد ، اتریش 8.5 درصد ، هلند 9.8 درصد و یونان 57 درصد افراد بیکار را تشکیل می دهند.

ماه پیش موسسه تحقیقاتی یوروفوند نیز در گزارش خوذ آمار جدیدی از میزان بالای افراد بیکار در حوزه یورو اعلام کرد که 10.8 میلیارد یورو هزینه مازاد بر دست دولت های خود گذاشته اند.

این در حالی است که میزان کل بیکاری در حوزه یورو نسبت به ماه سپتامبر که 11.6 درصد بود، در ماه اکتبر 11.7 درصد افزایش یافت؛ این آمار به این معنی است که حدود 19 میلیون نفر از کار بیکار شده اند.

کریستین چالز، از کارمندان بانک برنبرگ می گوید: بحران اقتصادی حوزه یورو موجب شده تا بازار کار در شرکت ها و کارخانه ها کساد شود و آنها مجبور به کاهش هزینه ها شوند و در نتیجه تعداد نسبتا زیادی از کارمندان خود را  اخراج کنند.

کارشناسان معتقد هستند که میزان بیکاری در اتحادیه اروپا طی سال های آتی باز هم افزایش می یابد.

   

برچسب ها: اروپا ، رکود ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار