نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی گفت:ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان ها موجب پایداری صنایع و ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران ،غلام محمد زارعی امروز در سمینار افتتاحیه پروژه مدل سازی و ارتقای بهره وری اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان کشور در تولید ارزش افزوده است و مزیت ها و مواهب طبیعی بسیاری دارد اما متاسفانه محروم ترین استان کشور بوده و بیشترین نرخ بیکاری را دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد درمجلس با اشاره به اجرای طرح نوسازی کارخانه قند یاسوج با همکاری ایدرو،تصريح كرد: ایجاد صنایع تبدیلی در استان ها موجب پایداری صنایع و ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف است.

زارعی بخش کشاورزی را محور توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد ذکر کرد و گفت: این استان 10 درصد آب کشور را تامین می‌کند در حالی که قبلا کمترین بهره برداری از این امر را داشت بنابراین ذخیره سازی3.3 میلیون متر مکعب آب، ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی و تقویت ارتباط زمینی استان، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در چند سال اخیر بوده است.

نماینده مردم بویر احمد و دنا اظهار داشت: به زودی قرارداد اتصال آزادراه شیراز- اصفهان با مسافت 50 کیلومتر به مرکز استان کهگیلویه منعقد و اجرایی خواهد شد که موجب تسهیل دسترسی به دشت‌های اقلید و بیضا که دارای بزرگترین مزارع چغندر کشور هستند،می شود که این امر می تواند در افزایش تولید کارخانه قند یاسوج تاثیر گذار باشد.

یادآور می شود شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج (کارخانه قند یاسوج) در سال 1344 تاسیس و در سال 1373 از طرف سازمان صنایع ملی به بخش خصوصی واگذار شد. در همان سال پرونده ای با تکیه بر فروش کارخانه به قیمت نامناسب در دادگاه تشکیل و پس از 13 سال رسیدگی با حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران در سال 86 مجددا به دولت (وزارت صنایع و معادن سابق) برگشت و هم اکنون با مالکیت 63 درصد سازمان گسترش و 33 درصد سازمان خصوصی سازی به عنوان شرکتی دولتی اداره می شود.

این شرکت با 200 نفر نیرو و با تصفیه شکر خام و تبدیل به شکر سفید در حال فعالیت است اما فرسودگی ماشین آلات، ظرفیت پایین تولید و بدهی های انباشته از گذشته شرایط دشواری را برای اداره فعالیت شرکت ایجاد کرده بود لذا برای توانمندسازی شرکت و پایداری اشتغال موجود ضرورت حمایت سهامداران اجتناب ناپذیر می‌نمود.

با پیگیری و حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موضوع بازسازی خط چغندری و افزایش ظرفیت خط تصفیه کارخانه، مصوب و با اختصاص مبلغ 72 میلیارد ریال از طرف ایدرو هم اکنون مراحل بازسازی و نوسازی این واحد بزرگ صنعتی در حین فعالیت تولیدی در دست انجام است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار