دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري گفت: 94 دانشگاه و مرکز تحقيقاتي کشور در حوزه فناوري نانو فعاليت دارد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ سركار،‌ دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري گفت : استفاده از فناوري نانو در حوزه انرژي، مباحث صنعتي، بهداشت و سلامت، آب، محيط زيست و ساخت و ساز از اولويت هاي اين ستاد است.
 
سرکار افزود : در توليدات علمي کشور ما در طول سال 2000 ميلادي با ارائه هشت مقاله در رتبه 59 جهان قرار داشت اما پارسال رتبه 11 جهان و امسال نيز رتبه نهم جهان را کسب کرديم که نشان از وجود بنيه علمي قوي در کشورمان است.

دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري گفت : در اين رده بندي از مجموع 10 کشور برتر دنيا، پنج کشور آسيايي هستند که نشان مي دهد پاشنه علم و فناوري در فناوري نانو به طرف قاره آسيا چرخيده است.

وي گفت : اگر بخواهيم خالص توليد علم را محاسبه کنيم، مي بينيم که کشور ما تنها 18 درصد مقالات خود را به صورت مشترک با ديگر کشورها توليد کرده و اين در حالي است که کشور انگلستان 59 درصد و کشور فرانسه 65 درصد و عربستان نيز 89 درصد مقالات خود را به صورت مشترک با يک کشور ديگر توليد کرده اند.

وي افزود: اين آمار از طرفي براي ما يک تهديد محسوب مي شود چرا که نشان مي دهد ما تعاملات بين المللي ضعيفي در اين زمينه داشته ايم اما از طرف ديگر هم نشان مي دهد که آنچه ما توليد مي کنيم بنيه علمي بومي خودمان است و تکيه به ديگر کشورها نداريم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار