اردوی تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز در حالی لغو شد که به جز 2 بازیکن بقیه نفرات در محل اردو حاضر نشدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعد از حواشی زیاد و بحث های پی در پی درباره عدم برگزاری اردوی داخلی برای بازیکنان تیم ملی تنیس روی میز و قول هایی که برای برگزاری اردوهای با کیفیت همراه با یارهای تمرینی خارجی برای بازیکنان داده شد سرانجام قرار شد اردویی یک هفته ای و تا قبل از اعزام نوشاد عالمیان، پینگ پنگ باز المپیکی ایران به فینال تورهای جهانی در چین برگزار شود! اما این بار عدم خضور بازیکنان ملی پوش در محل تمرین اردوی بزرگسالان یعنی آکادمی بین المللی تنیس روی میز در تهران باعث شد تا این اردو لغو شود.

براساس این گزارش نوشاد عالمیان، بعد از برگزاری بازی های دومین هفته از لیگ که برای بازی در تیم باشگاهیشان یعنی بانک دی به تهران آمده بودند، تهران را به مقصد بابل (محل اقامتشان) در حالی ترک کردند که سایت فدراسیون تنیس روی میز درباره برگزاری اردو برای آماده سازی بازیکنان اطلاع رسانی کرده بود و بنابراین نمی توان برا این فرض بود که از برگزاری چنین اردویی بی اطلاع بودند.

سایر بازیکنان تیم ملی نیز که به این اردو دعوت شده بودند هر کدام به دلایل مختلف و از نظر خودشان منطقی حاضر به تمرین نشدند به جز 2 بازیکن که رأس ساعت تغیین شده خود را به آکادمی تنیس روی میز رسانده بودند.

این که چه عاملی باعث این بی انگیزگی در بازیکنان ملی پوش شده است جای بحث کارشناسی بسیار دارد و باید برای حل معضل بی انگیزگی اقدامی انجام داد.

بدیهی است عدم حضور بازیکنان در تورنمنت های مختلف بین المللی می تواند یکی از علت ها باشد زیرا از 10 بازیکن دسته برتر تنیس روی میز که به این اردو دعوت شده بود مگر چند بازیکن برای شرکت در مسابقات خارج از کشور و رقابت های برون مرزی دعوت می شوند؟ و یا حتی تصور می کنند که دعوت شوند؟ اما ذکر این نکته نیز لازم است که چرا نوشاد عالمیان که تا 14 آذر ماه باید در رقابت حساس فینال تورهای جهانی شرکت کند از حضور در اردو امتناع کرد؟ اینجاست که بحث کیفیت اردو نیز مطرح می شود آیا برگزاری یک اردو فقط برای یک زمان محدود و بدون هدف می تواند بازیکنان را به شرکت در تمرینات بکشاند؟ در شرایطی که دغدغه اصلی بازیکنان برای بهود سطح بازیشان برگزاری اردوهای مستمر و شبانه روزی است یک اردوی یک هفته ای مطمئنا نیازی به پاسخ آنان نیست،‌باید به فکر بالا بردن کیفیت اردوها و افزایش بازدهی آن بود.

آنچه که دریک اردو لازم است، حضور مربی خوب و کار بلد، یار تمرینی قوی و زمان مستمر است.

شاید اگر مدیر تیم های ملی به درخواست نوشاد عالمیان توجه می کرد و از چند حریف تمرینی خارجی دعوت می کرد تا برای حضور در اردو در ایران حاضر شوند حضور آنها نه تنها عالمیان را راضی نگه می داشت و به بهبود عملکرد وی در مسابقه حساس پیش رویش کمک می کرد به سایر نفرات هم فرصتی و انگیزه ای می داد تا بازی در کنار دست های قوی تر از خود را تجربه کنند و کیفیت بازی خود را بالا ببرند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و براساس شنیده ها به هر دلیلی شاید مشکل بودجه فدراسیون بازیکنان خارجی در ایران حضور نیافتند تا نوشاد عالمیان بدون تمرین در کنار یار تمرینی قوی تر به چین اعزام شود.

طبق این گزارش: با منتفی شدن اردوی تیم ملی تنیس روی میز بار دیگر بحث معروف " دیدار مربیان و بازیکنان در فرودگاه" قوت گرفت به این معنی که تا پیش از اعزام به مسابقات برون مرزی بازیکن و مربی حتی رنگ رخسار یکدیگر را نیز نمی بینند!

مسابقات بین المللی جام فجر که قرار است از 23 آذر ماه در تهران برگزار شود فرصت خوبی برای بازیکنان است تا خود را در این رقابتها محک بزنند ضمن اینکه رنکینگ جهانی خود را نیز ارتقا بخشند.

لازم به ذکر است: نوشاد عالمیان چپ دست استثنایی تنیس روی میز برای اولین بار در تاریخ این کشور در رقابت های فینال تورهای جهانی (16 تا 19) شرکت خواهد کرد.

امید است مدیر تیم های ملی تنیس روی میز که مسئولیت برگزاری این اردوها را بر عهده دارد در این زمینه تدبیری در شان ملی پوشان بیندیشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار