رئیس کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کسانی که در ساخت و ساز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند مهندس نیستند، گفت: به علت عدم بی‌توجهی، ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیروس غلام‌پور صبح امروز در دومین کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: مهندسی عمران یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین رشته‌های مهندسی به عنوان کلید پیشرفت و توسعه پایدار در جوامع بشری محسوب شده و به همین علت بخش قابل توجهی از اعتبارات کشور در بخش‌های عمرانی انجام می‌شود.

وی توجه به تامین کیفیت ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت: عدم توجه کافی به تامین کیفیت مناسب ساخت و ساز به‌ویژه در مقابله با زمین لرزه سبب کاهش عمر مفید ساختمان می‌شود.

رئیس کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک اضافه کرد: از آنجایی‌ که زلزله می‌تواند ظرف چند ثانیه تمام تلاش و سرمایه‌گذاری‌های چند ساله ملی را نابود کند بی‌توجهی به پیشگیری و مقابله با خسارات جانی و مالی می‌تواند یکی از موانع بزرگ توسعه‌یافتگی کشورهای در معرض خطر زمین لرزه محسوب شود.

غلام‌پور به چاره‌اندیشی برای کاهش جبران خسارت تاکید کرد و گفت: چاره‌اندیشی برای کاهش جبران خسارت، خدمات و جذب آمادگی‌های لازم باید مورد توجه سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مدیران جامعه قرار گیرد.

وی افزود: اگر درصد کمی از هزینه‌های بازسازی زمین لرزه‌ها را به سمت ساختن ساختمان جدید و مقاوم‌سازی و بهسازی ساختمان‌های موجود هدایت کنیم دیگر مجبور به پرداخت هزینه غیرقابل جبران جانی و مالی زمین لرزه‌ها نخواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کسانی که در ساخت و ساز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند مهندس نیستند، گفت: به علت عدم بی‌توجهی، ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند.

غلام‌پور در ادامه افزود: در راستای ادای دین فرهیختگان کشور نسبت به ارتقا کیفی ساخت و ساز موسسه آموزش عالی پردیسان برای بار دوم کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک را برگزار کرده که این اقدام مورد استقبال قابل توجهی از پژوهشگران و صاحب‌نظران مواجه شد./ج1

برچسب ها: ساری ، ساخت و ساز ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.