ارائه طرح امكان‌سنجي ساخت كارخانه توليد شيشه دوجداره با هدف استفاده از فناوري بازيافت در فرآوري موثر و کارآمد از ضایعات شيشه و استفاده بهینه از انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی در جهت كمك به پايداري محيط‌زيست، به مديرت پسماند شهرداري مشهد ارائه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي گروه مشاوران جوان، امير حسين طيبي ابوالحسني، مشاور جوان سازمان مديريت پسماند با اشاره به اهمیت مبحث اتلاف انرژی در دنیای امروز و نقش عمده شیشه ها در اتلاف انرژی گرمایشي و سرمایشي در ساختمان‌ها اظهار داشت: تدوين طرح استفاده از خرده شیشههای بازیافتی براي ساخت شیشه دوجداره با هدف تولید محصولی در جهت رفع نياز مشتريان و در سطح کلان، هم‌سويي با منافع کشور صورت گرفته است.

وي با بيان بخش‌هايي از اين طرح همچون معرفي محصول، تحليل وضعيت بازار، وضعيت فني و تجهيزات و امكانات ساخت كارخانه‌، وضعيت اقتصادي و تحليل‌هاي مختلف انساني و فرهنگي خاطر نشان كرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته پیرامون وضعیت بازار شيشه دوجداره، حوزه مصرف این کالا و همچنین ابعاد رفتاری مشتریان آن با مقایسهی عرضه و تقاضای محصول، برآورد مطلوب توليد اين كالا در 5 سال آتی محاسبه و مورد تأييد قرار گرفته است.

مشاور جوان سازمان مپ در مورد میزان مشارکت سرمایه گذاران در این طرح بيان داشت: صورتها و شاخصهای اقتصادی طرح و نسبتهای مالی مرسوم در توليد شيشه دو جداره محاسبه شده است که بیانگر رشد اقتصادی پروژه و اقتصادی بودن سرمايه‌گذاري در اين طرح مي‌باشد.

طيبي ابوالحسني خاطر نشان كرد: نتیجه نهایی حاصل از این پروژه مناسب بودن طرح از دید فنی، سهولت سرمایهگذاری و تولید و همچنین وضعیت مساعد مالی و اقتصادی طرح را نشان میدهد كه اين به منزله موقعيت بسيار مناسب براي راه‌اندازي كارخانه تولید شيشه دوجداره با استفاده از فناوري بازيافت شيشه در سازمان مديريت پسماند شهرداري مشهد مي‌باشد.

گفتني است اين طرح به كمك كارگروه ارزيابي طرح‌هاي فني و اقتصادي مشاور جوان مپ كه از دانشجويان دانشگاه فردوسي مي‌باشند طي مدت 6 ماه مورد مطالعه گرفته است و اساتيد دانشگاهي همچون دكتر كوشا، عضو هيأت علمي مهندسي صنايع دانشگاه فردوسي و مدير فرآيند‌ها و ساختار معاونت طرح و برنامه دانشگاه فردوسي به عنوان اساتيد راهنما در طرح مذكور مشاركت داشته‌اند.‌ /ع


برچسب ها: ساخت ، کارخانه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.