يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه مرسي بار ديگر با محدود کردن اختيارات قوه قضاييه، استقلال آن را موکول به اختيارات رياست جمهوري کرد، گفت: تصميم جديد مرسي به نوعي جلوگيري از اختلافات فرقه‌اي و فرصت دادن به بازمانده‌هاي رژيم سلطه‌گر مبارک تلقي مي‌شود.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصميم جديد رئيس جمهور مصر، گفت: وعده‌هاي اخوان المسلمين و مرسي به مردم مصر بر خلاف ادعاي عناصر بازمانده از رژيم سلطه‌گر مبارک مبني بر ديکتاتوري جديد مرسي، دموکراسي است چراکه برپايه دين برنامه‌ريزي مي‌شود.

وي افزود: مردم مصر از ديکتاتوري مبارک به ستوه آمده بودند و از همين رو اخوان المسلمين را به قدرت رساندند چراکه مهم‌ترين سياست‌ اخوان المسلمين پايه‌ريزي دموکراسي بوده که داراي گرايش اسلامي است.

عليرضايي با بيان اينکه مرسي بار ديگر با محدود کردن اختيارات قوه قضاييه، استقلال آن را موکول به اختيارات رياست جمهوري کرد، تصريح کرد: تصميم جديد مرسي به نوعي جلوگيري از اختلافات فرقه‌اي و فرصت دادن به بازمانده‌هاي رژيم سلطه‌گر مبارک تلقي مي‌شود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: مرسي بايد در نظر داشته باشد که اين تصميم جديد موجب تضعيف جريان انقلابي مصر نشود و مردم مصر همچنان حامي سرسخت دولت مرسي باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، دیکتاتوری ، مبارک ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار