یاسوج/

پیشرفت صنعتی كهگیلویه و بویراحمد بر پایه توسعه متوازن بدست می آید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت صنعتی بر پایه توسعه متوازن و توجه به مزیت نسبی مناطق گوناگون استان بدست می آید و برنامه های این سازمان نیز بر اساس این اصل است.

' داریوش دیودیده' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: هر یك از شهرستان ها و مناطق گوناگون كهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ها و مزیت های نسبی ویژه ای دارند كه لازم است توسعه صنعتی استان بر اساس آنها به پیش رود.
وی اظهار داشت: چند طرح بزرگ و شاخص در شهرستان های مختلف استان در دست اجراست كه طراحی آنها با توجه به همین اصل صورت گرفت.
دیودیده بیان كرد: سیمان مارگون، پتروشیمی گچساران و دهدشت، تراكتورسازی بهمئی، آجر دهدشت و فسفات چرام از جمله این طرح هاست.
وی ابراز داشت: هر چند در دهه های گذشته از راه اندازی صنایع مادر در این استان غفلت شده بود اما با شرایط موجود هم می توان برنامه توسعه صنعتی را به پیش برد.
وی عنوان كرد: این استان از نظر ساخت كارخانه های وابسته به نفت و گاز، معادن زیرزمینی فسفات، نزدیكی به بندرهای جنوبی كشور، نزدیكی به قطب های جمعیتی ایران دارای مزیت های اقتصادی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در رایزنی با سرمایه گذاران نیز بر همین موارد تاكید می كند.
دیودیده گفت: توسعه كشاورزی و خدمات بدون رشد صنعتی بویژه از جهت افزایش صنایع تكمیلی امكان پذیر نیست و نمی تواند به چشم اندازهای مطلوب برسد.
وی یكی از مشكلات توسعه استان را كمبود منابع بانكی عنوان كرد و گفت: كهگیلویه و بویراحمد كمتر از نیم درصد منابع بانكی ایران را در اختیار دارد.
كهگیلویه و بویراحمد بیش از 800 واحد صنعتی دارد و دومین استان تولید كننده نفت و گاز ایران به حساب می آید./س
برچسب ها: صنعت ، توسعه ، متوازن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.