وزير امور خارجه ترکيه از موضع آمريکا در قبال فلسطين انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، احمد داوداوغلو ديروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي ترکيه در نيويورک گفت:‌ فلسطين از اين پس يک دولت است، فلسطين دولتي است که خاکش اشغال شده است.
وي گفت: مقامات آمريکا پس از پذيرش فلسطين به عنوان دولت ناظر غير عضو در سازمان ملل با اظهارات خود در مقابل اين موضوع قرار گرفتند. اين موضوع تاسف آور است زيرا سازمان ملل نماينده وجدان جامعه بشري است.
وزير امور خارجه ترکيه گفت: آمريکا متحد ما است و ما اميدواريم که آمريکا موضع خود را درباره فلسطين دوباره ارزيابي و در روند صلح مشارکت کند.  
وي گفت:‌ اميدواريم آمريکا چشم انداز جديد را به درستي ارزيابي کند.  
وزير امور خارجه ترکيه گفت:‌ من پس از راي گيري در مجمع عمومي با محمود عباس گفتگو کردم. وي به من گفت که مايلم پيش از ديگر کشورها به ترکيه سفر کنم.  
داوداوغلو گفت: دولت فلسطين بايد با تامين اتحاد در داخل با موضع مستحکم تري بر سر ميز مذاکره بنشيند.  
وزير امور خارجه ترکيه از کشورهايي که از فلسطين حمايت کردند ، قدرداني کرد.
وي در پاسخ به سوالي درباره موضع اسرائيل نيز گفت: اسرائيل بايد اين واقعيت را بپذيرد. اسرائيل بايد از خود بپرسد که چرا  138 کشور در مجمع عمومي سازمان ملل در مقابل اسرائيل قرارگرفتند و چرا 41 کشور راي ممتنع دادند.  
داوداوغلو گفت: اوضاع کنوني نمي تواند ادامه يابد، از 65 سال پيش هيچيک از وعده هايي که به مردم فلسطين داده شد، ‌اجرا نشد.  
وي گفت: ترکيه همچنان در کنار مردم فلسطين خواهد بود. اسرائيل اگر خواستار صلح است بايد اوضاع کنوني را دوباره ارزيابي کند و موضع مسالمت آميزي در پيش گيرد.  
وزير امور خارجه ترکيه تاکيد کرد، با محمود عباس درباره مراجعه فلسطين به دادگاه جرائم بين المللي و شکايت عليه اسرائيل گفتگو کرديم ، فلسطين نبايد از اين حق خود صرف نظر کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار