رئيس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف كشورگفت: روحيه بسيجي امري است که اکنون در عرصه‌هاي مخلتف کشور به آن نيازمنديم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فرهاد دانشجو در مراسم نشست فرهنگي بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي تهران بزرگ که شب گذشته در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات برگزار شد، ضمن گرامي‌داشت هفته بسيج گفت: مقابله با ظلم جهاني و استکبار به قطع يقين دشمني قدرت‌هاي بزرگ را به همراه دارد که براي مقابله با اين دشمني‌ها بايد آمادگي‌هاي لازم را دارا بود و اين آمادگي تنها در بسيج و اساتيد بسيجي موجود است.

وي با اشاره به لزوم روحيه بسيجي در عرصه‌هاي علمي تحقيقاتي و ديپلماسي کشور خاطر نشان کرد: در چنين عرصه‌اي نيازمند نوآوري، اعتماد به نفس،‌ اخلاص و روحيه انقلابي هستيم تا بتوانيم کشور را به پيشرفت و توسعه برسانيم.

دانشجو در ادامه اضافه کرد: همه اين زمينه‌ها در بسيج وجود دارد و امري که باعث مي‌شود بسيج برهمه برتري داشته باشد اخلاص اوست که اگر اخلاص را در محور کار خود قرار دهيم ناخودآگاه خودپرستي،‌ شرک و خودخواهي برکنار مي‌شود.

دانشجو تصريح کرد: در مواجهه با حق و باطل نبايد اين گمان براي ما ايجاد شود که چون در جبهه حق هستيم حتما پيروزيم و با مغرور شدن به پيروزي‌هاي کوتاه مدت و انجام افراط و تفريط باعث شکست خود شويم.

رئيس دانشگاه آزاد در ادامه اظهار داشت: اگر بسيجي از صبر، حوصله و کياست خود به درستي استفاده کند پيروز است و بايد بگويم که بسيج در ايران يک نظام مستحکم و مقتدر است که از جمله اساسي‌ترين وظايفي که بر عهده اوست دفاع از اصول مسلم اسلام است.

رئيس دانشگاه آزاد با اشاره به فرمايشي از بنيان‌گذار انقلاب در باب بسيج گفت: بسيج و بسيجي بايد تلاش کنند تا از حرکت انقلاب در مسير حق حفاظت کرده که اين امر يکي از وظايف اصلي بسيج است.

دانشجو بسيج را با اين تعاريف يکي از ارکان مستحکم نظامي جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: بسيجي با اخلاص پايبند به قوانين و مقررات است و در مواجهه با يک مانع در حرکتش تنها از مسير قانوني براي پيشبرد خود استفاده مي‌کند.

وي با اشاره به فرمايش امير المومنين در توصيه به نظم در کار گفت: بسيجيان بايد نظم را در امور خود لحاظ کنند که در صورت بي‌توجهي به اين امر شکست خورده و موجب ناهنجاري در جامعه مي‌شود.

رئيس دانشگاه آزاد آينده کشور را آينده روشني دانست و خاطر نشان کرد:‌ بعضي تلاش دارند با بزرگ‌نمايي مشکلات در تحريم‌ها و شايعه حمله دشمنان در دل مردم هراس بيندازند اما با نگاهي به گذشته مي‌توان شاهد موفقيت‌هاي حرکت انقلاب اسلامي بود که در اين 34 ساله نيز با وجود تحريم‌ها و مشکلات پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است.

وي اضافه کرد: در سال‌هاي پيش در زماني که برنامه 20 ساله کشور را تنظيم مي‌کرديم عده‌اي اين برنامه را آرزوهاي دور و دست نيافتني مي‌دانستند و خلاف اين امر در حالي اثبات شد که اکنون در بسياري از رشته‌هاي علمي به سطح قابل توجهي رسيده‌ايم و براي مثال در نانوتکنولوژي حائز رتبه اول در منطقه و رتبه نهم در جهان هستيم که اين پيشرفت براي خود ما نيز قابل تصور نبود.

رئيس دانشگاه آزاد با حضور بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف كشور تصريح کرد: البته مشکلاتي وجود دارد که ما آن را کتمان نمي‌کنيم و اينکه مي‌گوييم تحريم‌ها بر کشور ما اثري ندارد به معني نداشتن مشکل يا ناديده گرفتن آن نيست بلکه تحريم‌ها را در مسير استقامت کشور خود داراي تاثير نمي‌دانيم و ضمن آن‌كه اين توفيقات را عنايات خداوند مي‌دانيم بايد بگويم حضور بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف كشور يكي از دلايلي است كه موجب پيشرفت كشور شده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به تلاش دشمنان براي مقابله با پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: در زمان اصلاحات در دانشگاه تربيت مدرس اجازه استفاده از آزمايشگاه را براي رشته فيزيک اتمي گرايش ارشد نداشتيم و ضمن اينکه با اين امر مقابله کرديم و تحقيقات دشمنان از هر گونه تلاشي براي مقابله با پيشرفت کشور فروگذار نکردند.

وي با اشاره به اين امر که دشمن با هر تلاش در زمينه علمي و هنري مخالف است عنوان کرد: در زمينه هنري نيز دشمن از هيچ تلاشي فروگزار نمي‌كند براي مثال هر فيلمي که وضعيت ايران را آشفته نشان مي‌دهد يا بر ضد اسلام و اصول حجاب صحبت مي‌کند در جشنواره‌هاي بين المللي حائز رتبه شده و اسکار مي‌گيرد در مقابل آن هر فيلمي که در خدمت اسلام و کشور ساخته مي‌شود را ضد بشريت مي‌خوانند که اين نشان دهنده آن است که دشمنان با هر تلاشي که براي پايداري اسلام باشد مخالفت خواهند کرد.

دانشجو مخالفت دشمنان را با معيارها و اصول بسيجي دانست و افزود: بايد بدانيم كه مخالفت دشمنان به خاطر امري خاص مانند پرونده هسته‌اي يا مثل ان نيست و اين دشمني تا زماني‌که بر اصول و معيارهاي بسيجي تکيه داريم ادامه خواهد داشت و اين امري است که در آيات قرآن نيز در بي‌اعتمادي به کافران تاکيد شده است.

دانشجو در تبيين تعريف مردم سالاي در کشور گفت: دموکراسي به حکومت مردم بر مردم براساس قانون گفته مي‌شود و اين امر در حالي است که 99 درصد مردم ما خواستار حکومت الهي بر خود هستند مغاير با اصول دموکراسي و مردم سالاري خوانده مي‌شويم چرا که از اصول آنان پيروزي نکرده‌ايم.

رئيس دانشگاه آزاد در آستانه هفته پژوهش به تسهيل شرايط بورس براي اساتيد دانشگاه آزاد و اساتيد بسيجي دانشگاه‌هاي دولتي اشاره کرد و افزود: در شرايط فعلي تصميم داريم تا براي 20 هزار نفري که مربيان دانشگاه آزاد هستند شرايط بورس را فراهم کرده و محدوديت‌هاي اين امر را برداشته‌ايم و حتي مربيان نيز كه بتوانند در دانشگاه‌هاي دولتي موفق به كسب شرايط بورس شوند اجاز تحصيل خواهيم داد كه اين امر مشكلي براي كار آنان ايجاد نخواهد كرد.

وي در ادامه با اشاره به مشکلاتي که اساتيد براي ادامه تحصيل با بورسيه داشتند، خاطر نشان کرد: در قديم اساتيدي که بورس به آنان اعطا مي‌شد، براي تدريس آنان ايجاد مشکل مي‌شد که در شرايط فعلي اين امر را برطرف کرده‌ايم و حتي محدوديت‌هاي سني نيز براي اعطاي بورس برداشته شده است از سويي اين امتياز را براي مربيان بسيجي کل کشور نيز که در دانشگاه‌هاي ديگر تحصيل مي‌کنند همچون اساتيد دانشگاه آزاد قائل شويم تا آنان نيز بتوانند در مقاطع تخصيلي دانشگاه آزاداسلامي تحصيل كنند.

دانشجو اضافه کرد: همچنين در بحث ارتقاي اساتيد از مرحله دانشياري به استادياري عضويت يک ساله آنان در بسيج علاوه بر امتياز آنان محسوب خواهد شد که زمينه ارتقاي علمي آنان را نيز به همراه خواهد داشت.

دانشجو با اشاره به مشکلاتي که دانشگاه آ‌زاد پس از تغيير رياست آن روبرو بود، گفت: خيلي‌ها گمان مي‌کردند که دانشگاه آزاد نتواند بعد از يک سال به فعاليت خود ادامه دهد اما با گذشت 6 آزمون سراسري فارغ التحصيل شدن هزار دانشجو، اضافه شدن 400 دانشجو، فعال شدن رشته‌هاي کارداني  غير فعال و گرفتن مجوز براي 500 رشته جديد بايد بگوييم که دانشگاه آزاد در توليد علم در منطقه حائز رتبه اول است که اين موفقيت را از عنايات خداوند مي‌دانيم و با تلاش و اقدامات گسترده‌اي براي اين امر تلاش کرديم.

وي اضافه کرد: با تصويب شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي اختيارات بيشتري به واحدهاي استاني دانشگاه‌ آزاد تعلق خواهد گرفت و مديران دانشگاه‌ها در عزل و نصب اساتيد و پيگيري مسائل خود اختيار تام خواهند داشت که اين امر مي‌تواند امور را تسهيل بخشد.

دانشجو اضافه کرد: طبق قولي که داده بوديم که در انتهاي سال دوم و ابتداي سال سوم شهريه‌ها را 20 درصد کاهش دهيم در سه ماهه اول امسال که دانشگاه‌هاي پيام نور، غير انتفاعي و دولتي پولي شهريه‌هاي خود را تا 15 درصد افزايش دادند ما اين امر را لحاظ نکرده و در واقع با 15 درصد کاهش روبرو بوديم از سويي براي دانشجويان جديد الورود کارداني‌ها و دوره‌هاي کارشناسي ناپيوسته ورودي 90، بيست درصد تخفيف قائل شديم و براي دانشجويان دکترا نيز 10 ميليون تومان وام قرض الحسنه اختصاص داده شد تا بتواند کمک شاياني به دانشجويان کند.

وي در پايان با درخواست کمک از اساتيد بسيجي گفت: از شما مي‌خواهم تا با نظرات خود و تلاش خود در واحدهاي مختلف به من کمک کنيد چرا که خود را به شما نزديک مي‌دانم و آرزوي توفيقات بسياري را براي شما دارم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشجو ، بسیج ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار