فلسطینیان توانستند رای مثبت 138 عضو از 193 رای عضو سازمان ملل را به دست آوردند اما هنوز پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل برافراشته نشده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت فلسطینیان تنها در صورتی به دادگاه کیفری بین المللی خواهند رفت که اسرائیل به فلسطینیان حمله کند. این اظهارات عباس پس از آن مطرح شده که فلسطین به کشوری ناظر در سازمان ملل تبدیل شده است. فلسطینیان توانستند رای مثبت یکصد و سی و هشت عضو از یکصد و نود و سی رای عضو سازمان ملل را به دست آوردند. چهل و یک کشور رای ممتنع و نه عضو دیگر رای مخالف دادند. عباس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواهان صدور گواهی تولد کشور فلسطین شد و تاکید کرد زمان آن رسیده است که جهان تاکید کند اشغالگری و شهرک سازی اسرائیل بس است.
نزار عبود خبرنگار این شبکه در نیویورک در گزارشی در این زمینه افزود: پس از شصت و پنج سال از صدور قطعنامه تقسیم، فلسطینیان گام دیگری را در مسیر به رسمیت شناختن خود پرداختند. 9 کشور با پیش نویس قطعنامه کشور فلسطین مخالفت کردند که در راس آنان آمریکا قرار دارد و چهل و یک عضو نیز رای ممتنع دادند که در راس آنان انگلیس قرار دارد. فلسطینیان حمایت قویی را در مجمع عمومی سازمان ملل به دست آوردند ولی نتایج این رای گیری محدود است. نتیجه این رای گیری خشم آمریکایی را به همراه داشت و سوزان رایس نماینده این کشور در سازمان ملل تاکید کرد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مانعی در مسیر روند صلح است.
هر چند در خارج از مقر سازمان ملل جشن و شادی اقلیت عرب آمریکا وجود نداشت ولی برخی از آمریکایی ها و یهودیان حامی حقوق فلسطین با در دست داشتن پرچم این کشور، برای از بین رفتن رژیم اسرائیل دعا کردند.
خاخام دیوید فلتمن از یهودیان گروه ناتوری کارتا گفت: باید این مسئله را درک کرد که فلسطینیان از ابتدا با ظلم روبرو بودند و باید آوارگان فلسطینی به کشور خود بازگردند و این کشور باید آزاد باشد.
شهروند آمریکایی گفت: هیتلر چهار سال فرانسه را اشغال کرده بود ولی اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین چهل و چهار سال ادامه یافت که یازده برابر اشغالگری هیتلر بوده است.
شهروند آمریکایی دیگر گفت: تشکیل کشور فلسطین، آغازی برای حل و فصل دیپلماتیک بحران است. تعجب من این است که چرا آمریکا از این قطعنامه حمایت نکرده است. این قطعنامه فرصتی برای حل و فصل سیاسی به جای خشونت بوده است.
خبرنگار این شبکه افزود: پرچم اسرائیل از سال 1948 در میان پرچم های جهان در محوطه سازمان ملل برافراشته است ولی پرچم فلسطین پس از چهل و چهار سال هنوز برافراشته نشده است. به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل به معنای آن نیست که پرچم این کشور در میان پرچم یکصد و نود و سه کشور دیگر برافراشته خواهد شد. این کشور همچنان عضویت ناقصی دارد.
برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، پرچم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار