منابع خبری از تظاهرات گسترده مردم یمن در اعتراض به تداوم حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی خبر می دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، پرس تی وی اعلام کرد: هزاران یمنی در اعتراض به تداوم حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خیابانها سرازیر شدند.

مردم یمن با برپایی راهپیمایی گسترده در صنعا، پایتخت این کشور خشم و اعتراض خود را نسبت به حملات تروریستی پهپادهای امریکایی ابراز داشتند.

هزاران یمنی پس از ادای فریضه نماز جمعه (۱۰ آذر) به خیابان‌ها آمده و توقف حملات مرک‌بار پهپادهای امریکایی و پایان مداخله واشنگتن و عربستان در امور داخلی کشور خود شدند.

معترضان هم‌چنین ضمن محکوم کردن هم‌کاری دولت صنعا با واشنگتن اعلام کردند که فقط پس از اخراج سفیر امریکا از یمن آزاد خواهند بود. آنان خروج تفنگداران دریایی از این کشور عربی را نیر خواستار شده‌اند.

بر پایه این گزارش، راهپیمایان هم‌چنین پیروزی فلسطینیان در سازمان ملل را مبارک داشتند. طرح پیشنهادی فلسطین برای ارتقاء از نهاد ناظر به کشور غیرعضو ناظر به رغم مخالفت رژیم اسرائیل و امریکا با ۱۳۸ رای مثبت و تنها ۹ رای منفی تصویب شده است.

ارتقاء به کشور ناظر این امکان را به فلسطینیان می‌دهد که به سازمان‌های اقماری سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی جنایی برای طرح شکایت علیه اسرائیل دسترسی پیدا کند. این ارتقاء هم‌چنین به فلسطینیان اجازه می‌دهد که در مباحث شرکت کرده و در نهادهای سازمان ملل عضو شود.

نتیجه این رای‌گیری یک پیروزی بزرگ برای فلسطینیان و شکست سخت سیاسی برای رژیم تل‌آویو و امریکا ارزیابی شده است.

مردم یمن با محکومیت این حملات خواستار توقف آنها هستند. حاطر نشان می شود در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم رخ می دهد صدها تن از غیرنظامیان بی گناه یمنی کشته شده اند.
برچسب ها: یمن ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار