دولت ايتاليا پس از راي مثبت به طرح فلسطين با فشارهاي داخلي مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آکی، آندریا رانکی وزیر سابق امور اتحادیه اروپا در کابینه ایتالیا و از اعضای جریان راست میانه در این کشور خواستار برخورد پارلمان با وزیر امور خارجه کشور شد و رای مثبت به طرح مذکور را غیر قابل قبول دانست.
این سیاستمدار ایتالیایی گفت:‌ این رای در زمانی به فلسطین اختصاص یافته است که شرایط منطقه خاورمیانه بسیار حساس است و حتی می تواند سبب انزوای اسرائیل شود.
هم زمان نایب رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان ایتالیا که از حامیان جدی اسرائیل است در صفحه شخصی اش در توئیتر رای مثبت کشورش به طرح فلسطین را خیانت نخست وزیر ایتالیا به اسرائیل و سیاست خارجی ایتالیا عنوان کرد.
فرانچسکو نوکارا دیگر نماینده پارلمان نیز رای کشورش را زیانی سنگین برای اسرائیل و صلح منطقه ای خواند و افزود:‌ این رای تحت تاثیر منافع سیاسی برخی کشورها بوده است.
در مقابل اعضای ائتلاف چپگرایان میانه با استقبال از رای مثبت رم به طرح ارتقای جایگاه فلسطین ، تصمیم نهایی مجمع عمومی در این زمینه را تاریخی خواندند و از سازمان ملل خواستند پس از ارتقای جایگاه فلسطین، تلاشش را برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیل به کار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار