برگزاری تبلیغات انتخاباتی امروز در کویت ممنوع شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کویت پس از سپری کردن مرحله فعالیتهای تبلیغات انتخاباتی امروز شاهد ممنوعیت برگزاری این تبلیغات بود. در همین حال مخالفان دولت در اعتراض به تغییر قانون انتخاباتی، انتخابات پارلمانی را تحریم کرده اند.
احمد الدبین مخالف کویتی گفت: هیچ اتفاق غافلگیر کننده و فوق العاده ای رخ نداده بود، بلکه دولت از مدتها قبل حتی قبل از انحلال پارلمان 2009 و پارلمان 2012 برای تغییر نظام انتخاباتی طرح داشت، اما این اقدامات مخالف قانون اساسی است.
بیش از 400 هزار نفر از واجدین شرایط روز شنبه به مراکز رای گیری خواهند رفت تا نمایندگان پارلمان جدید را انتخاب کنند. ناظرانی از کشورهای مختلف و نمایندگان سازمانهای مستقل بر این انتخابات نظارت خواهند کرد.
یک شهروند گفت: من این انتخابات را تحریم خواهم کرد.
یکی از جوانان کویتی تصریح کرد: به خواسته خدا در این انتخابات شرکت خواهم کرد، چون پس از سخنان امیر کویت سخن دیگری وجود ندارد.
گروه های مخالف دولت از طرفدارانشان خواستند در تظاهرات در اعتراض به برگزاری انتخابات پارلمانی شرکت کنند. این گروه ها علاوه بر اینکه درباره ایجاد پارلمان قدرتمند که می تواند کشمکشهای سیاسی را پشت سر بگذارد شک دارند، به تشدید اقداماتشان تهدید کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار