بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

آیه ۱۳۱۴ سوره إسراء
وَ كُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَآئِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا ﴿۱۳﴾
اقْرَأْ كَتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا ﴿۱۴﴾


و ما سرنوشت و فال هر انسانی را در گردن او نهاده‌ایم و روز قیامت آن فال را بگشاییم تا مجموعه آن را به یک بار نظاره کند ۱۳
(و به او خطاب شود) بخوان کتاب خویشتن را که امروز تو خود بر رسیدن حساب خویشتن کفایت می‌کنی
۱۴

*روز قیامت روز قیام حقایق و روز آشکار شدن اسرار است و روز برداشتن حجاب‌ها و پرده‌ها، و البته در همین جهان نیز حقایق بر اهل بصیرت پوشیده نیست الا آنکه مردمان طومار و کتاب وجود خود را می‌بندند و نمی‌خوانند، هم از خود پنهان می‌کنند و هم از دیگران.
*اما در روز قیامت با هر نفسی خطاب شود که کتاب خویش را بخوان و این نیز از نشانهای رحمت پروردگار است که کتاب آدمی را به دست دیگران نمی‌دهد تا بخوانند بلکه به هر کس می‌گوید خود کتاب خویش را بخوان تا حساب خویش را بدانی. اینجا قاضی و محاسب خود توست. بنگر چه نوشته ای و انتظار تو از آنچه نوشته ای بر خود چیست.



*هر انسانی کتابی است هم به ذات خود و هم به آنچه که از او به فعل می‌آید و بهترین کتابهای عالم همین آدمیان هستند که می‌توان با خواندن آن‌ها تمام درسهای خوبی و بدی را تعلیم گرفت.
*چه خوش‌تر آنکه انسان بکوشد کتابی خواندنی باشد تا دیگران با مطالعه آن به بهشت بروند؛ و چقدر نادرند کسانی که حاضرند کتاب خود را به دست همگان دهند تا بخوانند و لذت برند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار