استرس جزء شناخته شده و لاينفك در پرستاري مدرن است

استرس جزء شناخته شده و لاينفك در پرستاري مدرن است داردکه بايدبه فکر عوامل موثر بر استرس شغلي پرستاران و راههاي مقابله با آن باشيم.

سهيلا يکتا، کارشناس ارشد مديريت آموزشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در جهان امروز، توانمندي، قدرت اقتصادي و رفاه هر ملت و كشوري در گرو استفاده بهينه از امكانات، منابع و نيروي انساني آن كشور است. در نتيجه هر چه نيروي كار شايسته تر و كارآمدتر باشد، پيشرفت و توفيق آن كشور در عرصه هاي گوناگون اقتصادي و اجتماعي بيشتر خواهد بود.

وي گفت: كارآمدي هر فرد به عوامل گوناگون مانند استعداد،هوش،انگيزش،كيفيت ابزار كار مورد استفاده،آموزش و تخصص مورد نياز، شرايط محيط كار، ملاحظات خستگي زدايي و غيره بستگي دارد. پس در اين راستا بايد شيوه هاي خستگي زدايي را شناخت تا با راهكارهاي مناسب بتوان از فرسودگي شغلي و خستگي بيشتر پيشگيري كرد و در صورت بروز، اين عارضه را درمان نمود.

اين کارشناس ارشد مديريت آموزشي تصريح کرد: همه مشاغل هم داراي لحظه هايي پراسترس هستند ولي حرفه پرستار ي در صدر مشاغل (شغل هاي رويايي )، حتي پراسترس در ميان مشاغل بهداشتي و درماني قرار دارد و عوامل استرس زاي شغلي متعددي سلامت رواني شاغلين اين حرفه را در معرض خطر قرار مي دهد.

وي خاطرنشان کرد: تنيدگي يا استرس جزء شناخته شده و لاينفك در پرستاري مدرن است و موجب مشكلات عديده اي هم براي پرستاران و هم بيماران ميگردد.استرس در پرستاران يك پديده پيچيده اي است كه بطور بالقوه نتايج زيان آوري داردکه بايدبه فکر عوامل موثر بر استرس شغلي پرستاران و راههاي مقابله با آن باشيم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار