بسياري از كارگردانان تنها براي كسب درآمد و به واسطه‌ي برخي رابطه‌ها وارد سينما شده‌اند.

محبوبه بيات، بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كمرنگ شدن فرهنگ اصيل ايراني در آثار سينمايي گفت: بسياري از فيلم سازان ما به  لت بي‌اطلاعي و به كارگيري تكنيك به دور از هنر واقعي قادر به تصويرگري فرهنگ اصيل ايراني در آثار خود نيستند.

وي افزود: بسياري از كارگردانان فقط براي كسب درآمد و به واسطه‌ي برخي رابطه‌ها وارد سينما شده‌اند و به همين دليل اثر آن ها فاقد هنر واقعي است.

بيات خاطرنشان كرد: در اين آثار به دليل وجود تظاهر، شعار و عدم رعايت اصالت مخاطبان قادر به برقراري ارتباط اين آثار نيستند.

اين هنرمند بيان كرد: بسياري از آثار اين چنيني فقط نمايانگر گوشه‌هاي جزئي از فرهنگ اصيلمان همچون قاليچه‌ها و كوزه‌هاي سنتي هستند.

بيات در ادامه با اشاره به وجود فرهنگ مصرف‌گرايي در آثار سينمايي گفت: به علت تبديل جامعه ما به يك جامعه مصرفي و پيشروي فرهنگ ما به سمت و سوي فرهنگ غربي، شاهد انعكاس اين واقعيت‌ها در آثار سينمايي هستيم.

بيات در پايان با تاكيد بر سردرگمي و گمگشتگي زنان در آثار سينمايي اذعان كرد: هنر به طور معمول نمايانگر مشكلات جامعه است كه در شرايط فعلي به دليل تخريب اخلاقيات كه ناشي از اوضاع بد اقتصادي است نمي‌توان شاهد اين وضعيت بود.

بيات افزود: البته در جامعه فعلي به علت وجود همين مشكلات نمي‌توان به عنوان يك هنرمند بر روي آن سرپوش گذاشت و بايد به تصويرگري آن پرداخت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار