حجت‌الاسلام صديقي با تأکيد بر نقش نظام جمهوري اسلامي در پيروزي جنگ غزه گفت: در اين جنگ، نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان پايگاه قدرتمند حامي منطقه اسلامي درخشش يافت و اکنون رهبران حماس و جهاد اسلامي نيز تأکيد کرده‌اند اگر حمايت ايران نبود تانک‌هاي اسرائيل از روي کودکان غزه عبور مي‌کردند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگارن، حجت‌الاسلام کاظم صديقي، در خطبه اول نماز جمعه تهران با بيان اينکه اهل تقوا همواره آرامند، اظهار داشت: تشويش و اضطراب به دليل ضعف ايمان انسان‌هاست، مسلمانان براي ايجاد استقلال، اعتدال، خلع سلاح دشمن و توجه دادن به مرکزيتي که سرزمين خاطره‌هاست، قبله مشترک را در سرزمين وحي بنا نهادند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت ابراهيم(ع) بنيانگذار اسلام است و او توانسته با ايجاد قبله واحد در ميان مسلمين اقتدار آنها را حفظ کند.

وي تصريح کرد: قبله مشترک منجر به توجه به امامت و ولايت شده و امت‌هايي که معبودهاي بدلي براي پرستش انتخاب مي‌کنند نشان از عدم هدايت آنها دارد.

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينکه خداوند متعال کعبه را به عنوان نقطه مرکزي و محل اتصال قلب‌هاي پراکنده قرار داده است، گفت: کعبه باطن و اسراري در خود دارد و باعث شده اين مکان مقدس براي صاحبدلان ارزش معنوي داشته باشد.

وي افزود: پيامبر اسلام (ص) کعبه دل‌ها، علي (ع) کعبه جان‌ها، و امروز هم حضرت بقيه‌الله‌العظم (عج) مظهر توجه خداوند به زمينيان است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تأکيد بر پيروزي مسلمانان غزه اظهار داشت: بار ديگر مردم مجاهد غزه با کسب پيروزي فوق‌العاده توانستند شکست محرز رژيم صهيونيستي را به رخ جهانيان بکشانند.

حجت‌الاسلام صديقي ادامه داد: پيروزي غزه پيروزي مسلمانان است و اين پيروزي موفقيت واقعي جمهوري اسلامي ايران در مقابله با رژيم صهيونيستي است.

وي درباره نتايج پيروزي مسلمانان غزه اذعان داشت: رژيم صهيونيستي از مدت‌ها پيش با وجود اينکه پايگاه‌هاي حفاظتي براي در امان بودن از حملات فلسطين و ساير کشورهاي اسلامي ساخته بود، چنان رعب و وحشتي در دل اين غاصبان حاکم شد که نتوانستند حتي به اندازه جنگ قبلي مقاومت کنند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه بار ديگر چهره کريه آدم‌کش و کودک‌کش رژيم صهيونيستي به دنيا شناسانده شد، تصريح کرد: حملات همه‌جانبه اين رژيم از دريا، آسمان و زمين مردم بي‌دفاع را مورد حمله قرار داد و آنها را به خاک و خون کشيد.

وي با انتقاد از نقش سازمان‌هاي بين‌المللي در جنگ غزه گفت: بار ديگر موجوديت دروغين سازمان‌ها و کانون‌هاي بين‌المللي مدعي دفاع از حقوق بشر نمايان شد و آنها هيچ واکنشي در برابر کشتار مردم مظلوم غزه از خود نشان ندادند.

حجت‌الاسلام صديقي ادامه داد: اين برخورد دوگانه سازمان‌هاي بين‌المللي هر روز آنها را بي‌آبروتر مي‌کند و چهره واقعي وابسته آنها را به استکبار جهاني نشان مي‌دهد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه بار ديگر دوست و دشمن واقعي مردم فلسطين به آنها نمايانده شد، اذعان داشت: اين جنگ دوباره نشان داد که هيچ راهي غير از مقاومت براي مقابله با زورگويي و تجاوز نيست.

وي با تأکيد بر نقش نظام جمهوري اسلامي در پيروزي جنگ غزه تصريح کرد: در اين جنگ، نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان پايگاه قدرتمند حامي منطقه اسلامي درخشش يافت و اکنون در سرزمين غزه پلاکاردهايي براي تشکر از ايران نصب شده است و رهبران حماس و جهاد اسلامي نيز تأکيد کرده‌اند اگر حمايت ايران نبود تانک‌هاي اسرائيل از روي کودکان غزه عبور مي‌کردند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به هفته مجلس و گراميداشت شهيد مدرس‌ گفت: مجلس خانه ملت است و نقش ريل‌گذاري براي پيشرفت نظام را بر عهده دارد از اين رو توقع مي‌رود قوانيني را تصويب کند که مسير تعالي نظام را هموار کند.

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينکه مجلس مظهر اتحاد مردم و نظام است، ادامه داد: در نگراني‌هاي اخير بوجود آمده وقتي که مقام معظم رهبري پيام دادند مجلس به سرعت واکنش نشان داد که اين موضوع قابل تقدير است.

وي ابراز اميدواري کرد: سه قوه در نظام جمهوري اسلامي ايران امانت‌دار مردم هستند و مسئولان بايد از جان مايه بگذارند و اتحاد و خدمات روز افزون خود را زمينه دلگرمي مردم قرار دهند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به هفته بسيج تصريح کرد: نهال هفته بسيج به دست حکيم خردمند و بنيانگذار انقلاب اسلامي کاشته شد از همين رو اين نهاد ماندگار است.

وي افزود: اميدواريم نسخه عملي نهاد بسيج در حفاظ از دين و انسانيت دستورالعمل ملت‌هاي مسلمان ديگر قرار گيرند.

حجت‌الاسلام صديقي با يادآوري روز دانشجو اظهار داشت: اين روز يادآور جريان پرخروش نسل جوان و فرهيخته ايران است که در زمان انقلاب توانست ثمرات بزرگي را به بار آورد.

وي خاطرنشان کرد: امروز دانشجويان مظهر عشق به امام حسين(ع)، دفاع از کشور هستند و توقع مي‌رود که براي شناخت اولويت‌ها در جنگ اقتصادي سهم عمده‌اي را برعهده گيرند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، غزه ، جنگ ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار