موفقيت ايران در مبارزه با اقدامات خرابکارانه، اعزام زائران راهیان نور با قطار، برخورد نيروهاي مسلح با نفوذگران دشمن، خبر دادن سرلشکر صفوی از اتفاقات بزرگ در سال آینده، رونمایی ناو موشک انداز "سینای 7"و الحاق دو فروند هوا ناو به ناوگان نيروي دريايي از مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در هفته گذشته بود.

 
به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:
 

سرهنگ سراج در گفتگو با باشگاه خبرنگارن: طي 2 ماه آينده راهکار اقتصاد مقاومتی بسیج به جامعه ارائه مي‌شود

رئیس بسیج ادارات و وزارتخانه‌های کشور گفت: اين نهاد قصد دارد که 6 رکن اقتصاد مقاومتی را به جامعه شناسانده و تا قبل از آغاز دهه فجر به صورت راهکاری به ملت شریف ایران ارائه کند.


سردار سلیمانی: زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با قطار اعزام می‌شوند
 
رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

سردار غیاثی‌راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: ارائه درس دفاع مقدس راهگشای مفیدی برای رسیدن نسل جدید به گنج عظیم جنگ است
 
مدیرکل روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارائه درس دفاع مقدس می‌تواند برای رسیدن دانش‌آموزان و دانشجویان به گنج عظیم جنگ که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده راهگشای مفیدی باشد.

معاون امنيتي انتظامي وزير کشور از برنامه‌ريزي اين وزارتخانه براي حفاظت از تمامي جلسات و همايش‌هاي بين‌المللي، منطقه‌اي و محلي خبر داد.
 

سردار بکايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد: توانمندي ايران در شناسايي کامل تهديدات هوايي/ برخورد نيروهاي مسلح با نفوذگران دشمن
 
جانشين وزير دفاع از پيشرفت در ساخت سامانه موشکي باور 373 خبر داد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای به دست آوردن اطلاعاتی از مراکز نظامی و پیشرفت‌های کشور، از تمام توان و تجهیزات خود استفاده می‌کنند، اما تلاش آنها در این زمینه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
 

دريادار سیاری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران: موشک‌انداز سینای 7 روز چهارشنبه رونمایی مي‌شود/ الحاق هواناوهاي جديد به نيروي دريايي
 
فرمانده نیروی دريايی ارتش از رونمایی ناو موشک‌انداز سینای 7 و الحاق دو فروند هواناو جديد به ناوگان نيروي دريايي در روز چهارشنبه هفته جاري خبر داد و گفت: خبر نقض حریم دریایی ایران توسط کشتی‌های آمریکایی، کذب است.
 

سردار جزایری: بیداری اسلامی و هوشمندی مقاومت اجازه تغییر موازنه قدرت را نخواهد داد
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت اسلامی پس از جنگ 8 روزه غزه گفت:موج جدید بیداری اسلامی و هوشمندی مقاومت اجازه تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع غرب و صهیونیست‌ها را نخواهد داد.
 

سردار نقدي در همايش بسيج، الگوي مستضعفين جهان: پيروزي مقاومت در غزه آغازگر موج دوم بيداري اسلامي است
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: پيروزي مقاومت در غزه موج دوم بيداري اسلامي خواهد بود و نقش‌آفريني مردم كرانه باختري و ملت اردن براي تكميل محاصره اسرائيل مورد انتظار است.
 
سردار حاجي‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: جنگ ايران با آمريکا هزينه بسيار سنگينی براي غرب خواهد داشت
 
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: در صورت وقوع جنگ بين ايران و آمريکا، هزينه بسيار سنگيني به غرب تحميل خواهد شد.
 

سردار میریان عنوان کرد: قابلیت‌های بی‌نظیر بسیج در عرصه‌های مختلف
 
جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه تاثیرگذاری و قابلیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: سپاه و بسیج در تمامی عرصه‌های مأموریتی خود همواره به قولی که داده‌اند عمل کرده‌اند.


پيام دريادار سياري به مناسبت 7 آذر "روز نيروي دريايي"
 
فرمانده نيروي دريايي ارتش در بيانيه‌اي تأکيد کرد: هفتم آذر ماه كه به يمن ايثار و دلاورمردي دريادلان نيروي دريايي ارتش در مصاف با دشمن متجاوز به نام"روز نيروي دريايي"به ثبت رسيده، روزي غرورآفرين و خاطره‌انگيز در تاريخ سراسر حماسه اين مرزو بوم است.
 
 
سرلشکر صفوی: اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد/ بسیج ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد که فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.
 

پیام سردار جلالی بمناسبت 7 آذر: خاطره حماسه‌های دلیرمردان ناوچه پیکان و نیروی دریایی فراموش شدني نيست
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با دعای ملت ایران، اراده آهنین رزمندگان نیروی دریایی، حصن حسینی ساخته است که متجاوز به هیچ روی از آن گذر نخواهد کرد.
 

بازديد حجت‌الاسلام و المسلمين سعيدي از نمايشگاه دستاوردهاي بسيج
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، ظهر امروز از نمايشگاه دستاوردهاي سه ساله اقشار بسيج بازديد کرد.
 

بيانيه نیروی دریایی سپاه در بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش
 
نیروی دریایی سپاه در بيانيه‌اي تأکيد کرد: ساحلبانان نیروی دریایی سپاه به عنوان هم‌رزمان و همراهان برادران خویش در نیروی دریایی ارتش، حماسه باشکوه هفتم آذر را ارج می‌نهند.
 
 
با حضور سردار فضلی; بیمارستان صحرایی بسیج در کرمانشاه افتتاح شد
 
بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه در استان کرمانشاه افتتاح شد.
 
امير پوردستان: تجهیزات بومی دفاعی ایران از سایر کشورهای مجهز به سلاح‌های مدرن بالاتر و باکیفیت‌تر است
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایـران با اتکا به ظرفیت های بومی توانسته است تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و بالاترین فناوری بسازد.
 
سردار حق‌طلب به باشگاه خبرنگاران خبر داد: جمع‌آوري 100هزار اثر درباره شهداي جنگ تحميلي
 
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از جمع‌آوري 100هزار اثر درباره شهداي دفاع مقدس خبر داد و گفت: سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به دنبال زنده نگه داشتن ياد و خاطرات رزمندگان است.
 
با حضور دریادار سیاری؛ ناو موشک انداز "سینای 7" رونمایی شد/ الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 به ناوگان نيروي دريايي ارتش
 
دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و دو فروند هواناو تندر و BH7 با حضور فرمانده ناوگان نیروی دریایی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
 
در قطعه 50 بهشت زهرا(س) تهران؛ مراسم هفتمين سالگرد آسماني شدن شهداي رزمايش عاشقان ولايت برگزار شد
 
هفتمين مراسم سالگرد شهداي رزمايش عاشقان ولايت كه در 15 آذر ماه 1384 به شهادت رسيدند بعد از ظهر فردا‌ (پنج‌شنبه) در بهشت زهرا (س) تهران برگزار مي‌شود.


سردار نقدی: شبهه در ولايت فقيه، امامت و حجاب دام دشمن براي جوانان است
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دشمن دام‌های زیادی برای جوانان ما پهن کرده است که شبهه در ولایت فقیه، شبهه در توحید و امامت و عفاف و حجاب از این دام‌هاست.

با حكم حجت الاسلام والمسلمین سعيدي; سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه شد
 
نماینده ولی فقیه در سپاه، طی حکمی سرهنگ پاسدار رسول سنایی راد را به سمت "معاون سیاسی سپاه" منصوب کردند.


سردار جزایری: نیروی دریایی ارتش ظرفیت‌های راهبردی ایران در نقش‌آفرینی فرامنطقه‌ای را نمایان ساخته است
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور مقتدرانه و نقش پذیری نیروی دریایی ارتش در آبهای بین‌المللی و دور دست بیانگر ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی در نقش آفرینی‌های فرامنطقه‌ای است.
 
سردار نقدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: نفوذ ناوگان دریایی ایران تا عمق آب‌های آزاد نتیجه فشار بیش از حد دشمنان انقلاب بوده است
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نفوذ ناوگان دریایی ایران تا عمق آب‌های آزاد که به هیچ وجه از ناوگان کلاسیک انتظار نمی‌رفت، نتیجه فشار بیش از حد و توطئه‌های بی‌شمار دشمنان انقلاب بویژه تحریم اقتصادی و در کنار آن انگیزه و روحیه بسیجی است.

12 آذر در مرز شلمچه صورت مي‌گيرد; بازگشت پیکر 61 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به ميهن اسلامي
 
مراسم بازگشت پیکر61 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پايانه مرزي شلمچه برگزار خواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی: سازمان بسيج، راهبردهای مقام معظم رهبري را استخراج و به راهبردهای عملیاتی تبدیل می‌کند
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در سازمان بسیج چندین بخش در کنار هم برای اولویت‌بندی، طبقه‌بندی و محوربندی دستورات مقام معظم رهبری مشغول به کار شده‌اند و راهبردهای معظم له را استخراج کرده و به راهبردهای عملیاتی در سطح جامعه تبدیل می‌کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار