بنا بر قوانین آمریکا کمک مالی به سازمان های بین المللی که فلسطین را به رسمیت بشناسند، قطع می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار ،  آمریکا یکی از 9 کشوری بود که به عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان ناظر رای مخالف داد.
گزارشگر این شبکه در واشنگتن گفت: سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل بلافاصله پس از اعلام نتیجه رای گیری به رای مخالف آمریکا به این لایحه اشاره کرد. وی اقدام سازمان ملل را نادرست و عامل فاصله گرفتن از صلح دانست و خاطر نشان کرد، فلسطینی ها صبح فردا از خواب بیدار می شوند و خواهند دید که هیچ چیزی تغییر نکرده است و تنها دورنمای برقراری صلح از آن ها دورتر شده است. آمریکا در این مورد دنباله روی سیاست های اسرائیلی هاست. آنها از دسترسی فلسطینی ها به سازمان ملل بیمناک هستند و آمریکایی ها نیز از اسرائیلی ها حمایت می کنند و از این رو از بدو ارائه این پیشنهاد با آن مخالفت کردند.
مجری از ابزارهای آمریکا برای تلافی سوال کرد. گزارشگر پاسخ داد: کنگره آمریکا پرداخت وعده کمک دویست میلیون دلاری برای توسعه فلسطین را مدت هاست بلوکه کرده است. این احتمال وجود دارد که آمریکایی ها حاضر به پرداخت این کمک نشوند. مسئله این جاست که بنا برقانونی که در آمریکا به تصویب رسیده است، کمک مالی به تمامی سازمان های بین المللی که فلسطین را به رسمیت بشناسد ممنوع است. وقتی فلسطینی ها به عضویت یونسکو درآمدند، آمریکا مشارکت خود در تامین نیازهای مالی این سازمان را لغو کرد. واکنش آیپاک لابی قدرتمند و مهم اسرائیلی در آمریکا را نیز باید مد نظر داشت. ایپاک خواستار تعطیلی دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار