پايگاه خبري گلوبال ريسرچ در مقاله اي به قلم مايكل اسنايدر به ارائه 20 آمار تكاندهنده در مورد "امنيت غذايي" خانواده هاي فقير و جامعه متوسط آمريكا پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، در اين مقاله آمده است، با نزديك شدن به پايان سال جاري و آغاز تعطيلات عيد كريسمس،میلیون ها نفر از مردم مشكلات جدي در تهيه وعده هاي عذايي روزانه خود دارند. با آغاز تعطیلات ،اكنون خانواده هاي بیشتري در ایالت متحده آمریکا در تهيه خوراك در مضيغه قرار دارند. اكنون شمار متقاضيان دريافت كوپن هاي غذا در بالاترين حد خود قرار دارد.  
مقامات و سياستمداران آمريكا در مورد "بهبود اقتصادی" صحبت مي كنند در حاليكه ما شاهد تضعيف طبقه متوسط جامعه هستيم و تعداد آمریکایی هايي که در فقر زندگی می کنند همچنان رو به رشد است. اكنون ما شاهد گرسنگی بی سابقه ای در آمریکا آنهم در آستانه آغاز تعطيلات كريسمس مي باشيم.  
اكنون خانواده هایی در آمريكا زندگی می کنند كه در تامين یک وعده غذایی خود با مشكلات سختي روبرو هستند.  
متاسفانه، بسیاری از محل ها مخصوص ثبت و توزيع غذا،متقاضيان بي شماري را پيش روي خود مي بينند.  
در سراسر کشور، محل هاي توزيع غذا مجبورند بسياري از مراجعه كنندگان را بخاطر عدم پاسخگويي به درخواست آنها،رد كنند.    
در مقايسه با سالهاي گذشته، در مراسم "شام شكرگذاري" سال جاري، آمریکایی هاي بيشتري با استفاده از كوپن های غذایی مراسم خود را برگزار كردند.  
این یک مشکل جدي مي باشد که به زودی هم رفع نمي گردد، و زمانی که رکود اقتصادی بزرگ بعدی بنا به پيش بيني ها رخ دهد، مشکل گرسنگی در آمریکا پيش از پيش بدتر خواهد شد.
برای بسیاری از آمریکایی ها، گرسنگی به یک امر معمول تبديل شده است. خانواده هایی که به اندازه کافی پول براي تامين خوراك خود ندارد اغلب با گزینه های کاملا دلخراش مواجه شده اند.  
به نقل از يك مقام عالي رسمی كه در برنامه كمك غذايي همكاري دارد آمده است:  
 از هر شش نفر يك نفر در ايالت مین در تامين وعده غذايي خود مشكل دارد و خانواده هاي آنها نيز در امكان تهيه وعده بعدي خود خوش بين نمي باشند.  
نكته مهم اين است که تهيه مواد غذایی همیشه اولین چیزی است که افراد بخشي از درآمد خود را به آن اختصاص مي دهد.  
محل هاي توزيع غذا نهايت تلاش خود را براي رفع نياز مراجعه كنندگان در ماه هاي اخير به كار گرفته اند،اما بخاطر تعداد بالاي متقاضيان اين اقدامات كافي نیست.  
مسئله اين است كه برنامه كمك غذايي اصلا رافع نيازهاي كنوني مراجعه كنندگان نمي باشد و اين امر به تعطيلات سال جديد محدود نمي باشد چرا كه آنها قادر به تامين مواد مورد نياز مردم نمي باشند.  
به مقاله بلومبرگ در اين خصوص نيز توجه كنيد:
به طور کلی، بنا به گزارش محل هاي توزيع غذا، 5 درصد افزایش در تقاضا،در سال 2012 گزارش شده است.  
بیش از نیمی از ارائه دهندگان كمك هاي غذايي اظهار مي دارند كه آنها مجبورند نيمي از مراجعه كنندگان را رد و يا كميت و كيفيت مواد غذايي خود را كاهش دهند.  
در منطقه  استاتن آیلند، همه سازمان های مربوطه به دليل نداشتن غذای کافی قادر به پاسخگویی تقاضاها نمي باشند كه اين آمار در مورد آژانس هاي منطقه برانکس برابر با 80 درصد مي باشد.  
در بروکلین و کوئینز، بیش از 60 درصد از سازمان های مواد غذایی به دليل كمبود مواد غذايي قادر به پاسخگويي به نياز مراجعه كنندگان نمي باشند.  اكنون آمريكا با رشد مراجعه كنندگان و تشديد شرايط كنوني مواجه مي باشد.

به 20 آمار تكان دهنده در مورد شرايط مردم آمريكا توجه نماييد:
1. تعداد آمریکایی هاي دريافت كننده كوپن مواد غذایی در حال حاضر بیش از جمعیت مجموع "آلاسکا، آرکانزاس، کانکتیکات، دلاور، ناحیه کلمبیا، هاوایی، آیداهو، آیووا، کانزاس سیتی، ایالت مین، می سی سی پی، مونتانا، نبراسکا، نوادا ، نیوهمپشایر، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، اورگان، داکوتای جنوبی، یوتا، ورمونت، و وایومینگ،مي باشد."
2. در اکتبر سال 2008، 30.8 میلیون آمریکایی از کوپن غذا استفاده مي كردند. در آگوست 2012، تعداد آمریکایی ها از 47،100،000 نيز گذشت.
3. در حال حاضر، یک نفر از هر هفت آمریکایی از كوپن غذایی دولتی و یک نفر از هر چهار کودک آمریکایی از اين برنامه استفاده مي كنند.
4. بنا به پیش بینی ها،انتظار مي رود نیمی از کودکان آمریکایی حداقل یک بار قبل از سن 18 سالگي از كوپن هاي غذاي دولتی استفاده كنند.  
5. با توجه به آمارهای جدیدي که توسط اداره آمار ایالت متحده منتشر شده است،سال گذشته تعداد آمریکایی ها که در فقر زندگی می کردند به رکورد 49،7 میلیون نفر افزايش يافته است.  
6. در طول چهار سال گذشته تعداد افرادي که در آمریکا در فقر زندگی می کنند حدود 8 ميليون نفر افزایش یافته است.
7. امروزه، از هر چهار کارگر ایالت متحده يك نفر كمتر از ميزان نرخ اعلام شده براي تعيين خط فقر از سوي فدرال،دستمزد دريافت مي كند.  
8. بنا به گزارش اداره آمار ایالت متحده، نرخ فقر برای کودکان ایالت متحده حدود 22 درصد است.
9. بطور كلي،حدود 57 درصد از همه کودکان ایالت متحده در خانه اي زندگي مي كنند که یا "کم درآمد" و یا فقیر مي باشند.
10. امروزه در ایالت متحده، نزدیک به 100 میلیون آمریکایی را مي توان "فقیر" و یا نزدیک خط فقر ناميد.
11. براساس نتايج یک مطالعه دانشگاهي،مسئله فقر کودکان،برای اقتصاد ایالت متحده 500 میلیارد دلار در سال هزينه داشته است.
12. در خانوارهايي که توسط یک مادر اداره مي شوند، نرخ فقر 31.6 درصد اعلام شده است.
13. در سال 2010، 42 درصد از تمام مادران مجرد ایالت متحده به كوپن هاي غذا وابسته بوده اند.
14. بنا به گزارش مرکز ملی برای فقر کودکان، 36.4 درصد از کودکان فیلادلفیا، 40.1 درصد از کودکان در آتلانتا، 52.6 درصد از کودکان کلیولندي و 53.6 درصد کودکان دیترویت نيز در فقر زندگی می کنند.
15. از سال 2007، تعداد کودکانی که در ایالت کالیفرنیا در فقر زندگی می کنند، 30 درصد افزایش یافته است .
16. تعداد خانواده هاي بی خانمان در منطقه واشنگتن DC (یکی از ثروتمندترین مناطق در کل کشور)پس از آغاز آخرين ركود اقتصاد، 23 درصد افزایش یافته است.  
17. حداقل 30 درصد از کودکان 314 شهر در ایالت متحده در معرض ناامنی غذایی قرار دارند .
18. بیش از 20 میلیون کودک آمریکايي براي رهايي از گرسنگي، به وعده های غذایی مدرسه وابسته هستند.
19. در حال حاضر، بیش از 100 میلیون آمریکایی حداقل در يكي از برنامه هاي رفاهي-كمكي دولت آمریکا ثبت نام كرده اند.
20. بنا به گزارش شورای حفظ منابع طبیعی ، حدود 40 درصد از تمام مواد غذایی در آمریکا توسط مصرف کنندگان در خانه ها،رستوران ها و يا در مزارع ضایع می شوند.
برچسب ها: فقر ، آمریکا ، گرسنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار