پيش بيني مي شود در استان چهارمحال و بختیاری، 20 هزار و 300 تن چغندر قند، با متوسط عيار قند 18 برداشت شود و شكر استحصالي 3 هزار و 100 تن باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته سطح زير كشت چغندر قند در استان چهارمحال و بختیاری، 652 هكتار و سطح سبز 615 هكتار بوده است كه پيش بيني  مي شود از اين سطح، 20 هزار و 300 تن چغندر قند با متوسط عيار قند 18 برداشت شود و شكر استحصالي 3 هزار و 100 تن باشد.

سهراب ابراهيمي، از افزايش قيمت پايه چغندر قند در سال آينده خبر داد و قيمت پايه چغندر قند را در سال آينده، با عيار پايه ( 16 ) از قرار هر كيلوگرم؛ هزار و 350 ريال اعلام كرد.

وي افزود: احتمال مي رود با پاداش هاي منظور شده از طرف كارخانه قند استان، قيمت نهايي هر كيلوگرم چغندر قند، به هزار و 600ريال برسد، اين در حاليست كه طی سال گذشته، قيمت پايه اين محصول، هزار و 50 ريال بوده است.

ابراهیمی، با اشاره به اينكه چغندر قند در سال آينده از نظر درآمد مقرون به صرفه مي باشد، بيان كرد: به كشاورزان توصيه مي شود نسبت به توسعه سطح زير كشت چغندرقند اقدام نمايند.

 به گفته وي؛ با توجه به اين شرايط، پيش بيني مي شود سطح زير كشت چغندر قند در سال آينده در استان چهارمحال و بختیاری، به 2 هزار هكتار برسد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.