اینتل با کامپیوترهای رومیزی خداحافظی می کند

بنا بر تصمیمات شرکت اینتل، از سال 2014 پردازنده رایانه های شخصی به مادربرد متصل خواهند شد و با این کار نسل کامپیوترهای رومیزی به پایان راه خود می رسد.

به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات؛ اولين CPU ساخته شده براي کامپيوتر هاي شخصي Z80 بود که توسط شرکت ZILOG ساخته شده بود، پس از آن شرکت INTEL شروع به ساخت پردازنده براي کامپيوتر هاي شخصي کرد.

از آن زمان تا به امروز INTEL تنها حاکم بي رقيب ساخت CPU براي سيستم هاي شخصي بوده و علی رغم اینکه شرکت هاي متعددي همچون ARM براي سيستم هاي خانگي CPU توليد مي کردند اما هرگز نتوانستند تهديد جدي اینتل محسوب شوند.

با وجود تمام اين افتخارات اينتل مي خواهد روند کاري خود را تغيير دهد.

خبر تلخي است که شايد تا چند وقت ديگر اصطلاح جمع کردن کيس يا کامپيوتر بي معنا شود، به عبارتي ديگر لازم نيست به بازار برويم تا براي خريد جداگانه ي مغز کامپيوتر يا همان CPU جستجو کنيم ، چرا که طبق سياست هاي جديد INTEL قرار است تا سال 2014 ، CPU به مادر برد متصل شود.

البته تصميم براي گرفتن چنين سياستي توسط اينتل چندان هم دور از انتظار نبود ، چرا که امروزه کمتر کسي به بازر مي رود تا کيس جمع کند،‌ بيشتر کاربران در بازر به جستجو و بررسي لپ تاپ هاي موجود مي پردازند ، به عبارتي بهتر بازر فروش قطعات جداگانه ي کامپيوتر امروزه کساد شده است.

ترجمه از : امیر سامان صباغی

برچسب ها: اینتل ، دریچه ، دستکتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار