تحقیقات نشان می دهند افرادی که اغلب شکلات می خورند وزن کمتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین در رژیم های کاهش وزن نیازی به حذف کامل شکلات نیست.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛در یک مطالعه که بر روی 1000 فرد بزرگسال سالم انجام شد، مشخص گردید در افرادی که 5 بار در هفته شکلات می خورند، شاخص توده بدن (BMI) کمتر از افرادیست که شکلات نمی خورند.
 
این یافته بر خلاف تئوری های قبلی بود که گفته می شد مصرف شکلات به دلیل چربی و انرژی بالا موجب افزایش وزن بدن می شود.
 
محققان معتقدند که ترکیباتی در شکلات وجود دارد که متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند. یکی از این ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام اپی کاتچین است.
 
متخصصان تغذیه معتقدند که شکلات تلخ (حاوی 60 درصد کاکائو و یا بیشتر) یک انتخاب خوب برای کسانی است که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند.
 
طعم تلخ شکلات تلخ، اشتها را مهار می کند. چربی موجود در این ماده غذایی نیز سرعت هضم را کاهش داده و اشتها را برای مدت نسبتا طولانی کنترل می نماید.
 
علاوه بر این، شکلات حاوی مقادیری کافئین است که در افزایش متابولیسم نقش دارد.
 
در پایان این تحقیق توصیه شده است 5 گرم شکلات تلخ (تقریبا به اندازه یک تمبر پستی) که 30 کالری انرژی دارد، در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 
سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد پناهی
۱۶:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
باسلام روزانه من با چای سبز مصرف میکنم و میخورم ایا اشکالی داره خوردنش با چای سبز بعدم 97درصد میخورم چقدر در روز بخورم شکلات تلخ خوبه برا لاغری البته من برنامه ورزشی هم دارم ممنون میشم جوابم بدید ؛و1ساعت بعد وعده نهار میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
سلام شکلات تلخ که پشت چلدش نوشته در هر 100gشکلات 500kcalهست به نظرتون چاق کننده هست....من بعضی اوقات بعد ورزش میخورم یا همراه چای البته 78درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من مشکل کم کاری تیرویید دارم روی من اثری داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظری ندارم فقط میخوام مطمئن بشم که واقعا شکلات تلخ لاغرمیکنه یانه