قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای 9 پروژه مهر ماندگار در سطح استان از سوی این اداره کل خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهندس محمدرضا قاسمی گفت: با توجه به وسعت استان، جمعیت ساکن و اهمیت و موقعیت خاص شهرها و جاده های استان به همت دولت پرتلاش و مهرورز، در حال حاضر 16 پروژه مهر ماندگار از سوی وزارت راه و شهرسازی در این استان در حال اجراست که 9 پروژه با تصدی و مدیریت اداره کل راه شهرسازی خراسان رضوی در مراحل اجرایی و تکمیل می باشد.

وی سهم حوزه راه های بین شهری را 3 پروژه اعلام کرد و افزود: اولین پروژه این بخش احداث و تکمیل تقاطع های غیر همسطح در محور کنارگذر قوچان است که با توجه به اتصال بزرگراه ترانزیتی مشهد- قوچان به راه اصلی و شریانی باجگیران از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: احداث چهار تقاطع تبارک، علی آباد، مزرج و نشاط در این طرح در دست اجرا بوده که از این میان سه تقاطع تبارک، علی آباد و مزرج تکمیل شده و در مجموع این طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 21 میلیارد ريال برای این پروژه هزینه شده است اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نهایی آن را 42 میلیارد ريال اعلام کرد.

وی دیگر طرح مهر ماندگار استان در حوزه راه های بین شهری را تکمیل تقاطع های غیر همسطح و احداث تونل 525 متری گلخندان در محور درگز- لطف آباد برشمرد و گفت: احداث این تونل واریانتی بطول 2 کیلومتر ایجاد می کند و با پیشرفت 40 درصدی تاکنون هزینه صرف شده برای این پروژه به مبلغ 24 میلیارد ريال رسیده است و مبلغ 100 میلیارد ريال نیز برای تکمیل آن نیاز می باشد.

قائم مقام وزير و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: تکمیل تقاطع غیر همسطح نوغاب در محور سه راهی مهنه-گناباد دیگر طرح مهر ماندگار است که با تسهیل تردد در این محور به افزایش سطح ایمنی عبور و مرور کمک شایانی می کند.

قاسمی بیان کرد: احداث و آسفالت و راه های روستایی بالای 50 خانوار استان از مهم ترین طرح های مهر ماندگار در طول خدمت دولت دهم بوده است که به موجب آن حدود 6هزار و 780 کیلومتر راه روستایی مربوط به هزار و 838 روستا با جمعیتی معادل یک میلیون و 643 هزار نفر آسفالت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 77 درصد طول راه های روستاهای بالای 50 خانوار معادل 5 هزار و 225 کیلومتر در استان خراسان رضوی آسفالت شده و آسفالت راه های باقیمانده تا برگزاری جشن تکمیل آسفالت راه های بالای 50 خانوار استان بطور جدی از سوی این اداره کل در حال پیگیری می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان ضوی از دیگر طرح های مهر ماندگار استان، به احداث 5 بیمارستان در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: احداث سه بیمارستان 24 تختخوابی در شهرهای فیض آباد، کلات و رشتخوار با مجموع هزینه 105 میلیارد و 800 میلیون ريال بطور کامل تکمیل شده و در حال بهره برداری می باشد. قاسمی افزود: احداث بیمارستان 32 تختخوابی خلیل آباد با پیشرفت 55 درصد و بیمارستان 64 تختخوابی فریمان با پیشرفت 40 درصد در مراحل اجرایی قرار دارد که تاکنون بیش از 74 میلیون ريال هزینه برای آنها صرف شده و 128 میلیارد ريال اعتبار برای تکمیل 5 بیمارستان مهر ماندگار استان مورد نیاز می باشد.

وي در خصوص سایر پروژه های مهر ماندگار استان نیز اظهار داشت: کنارگذر شمالی مشهد از جمله مهم ترین طرح های مهر ماندگار استان است که مراحل تکمیلی آن با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و دارای اهمیت بسیاری در افزایش آمار برخورداری استان، افزایش سطح ایمنی تردد در محورها و کاهش آمار تصادفات و حذف ترافیک عبوری بین شهری از داخل کلان شهر مشهد خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه بهره برداری از این پروژه ملی که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده است و در آینده نزدیک و با افتتاح رسمی آغاز خواهد شد، افزود: تکمیل مسیر بزرگراه های باغچه-دیهوک و تربت حیدریه-بیرجند با هدف افزایش ظرفیت و سطح ایمنی محورهای ارتباطی استان با مرکز و جنوب کشور و همچنین احداث راه آهن خواف تا مرز افغانستان به منظور گسترش ارتباطات تجاری با کشور همجوار به عنوان پروژه مهر ماندگار از سوی این شرکت در حال اجرا است.

اجرای تراک بندی راه آهن مشهد-تهران توسط اداره کل راه آهن خراسان رضوی، احداث فرودگاه گناباد از سوی اداره کل فرودگاه های استان و توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی از دیگر طرح های مهر ماندگار در حال اجرا در خراسان رضوی بنا به گفته مهندس قاسمی بود.


برچسب ها: قائم ، مقام ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.