استاندار آذربايجان شرقي گفت: حرکت کاروان اسرای کربلا و سخنان حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه عاشورا الگوي تمام عيار حركت انسان به سوي كمالات است و آن‌چه در تاريخ زنده و ماندگار مانده حرکتی است که در ادامه نهضت پرخروش امام حسين(ع) از حق و حقیقت دفاع کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،بیگی در جمع عزاداران حسینی در شهرستان شبستر با بیان این که مرور صحنه‌هاي کربلا صفحات تازه‌ای گشوده می‌شود افزود: درس‌های نهضت عاشورا همواره ضامن بقای انقلاب اسلامي بوده و نمايانگر آن است که ريشه اين نظام برگرفته ازمتن نهضت حسيني است.

وی با اشاره به برکات ماه محرم اظهار داشت: محبت امام حسين(ع) در زندگي تک‌تک ما ديده مي‌شود و عزاداري محرم اين امکان را برای ما فراهم کرده تا درس‌هاي عاشورا را مرور کرده و سرمشق زندگی خود قرار دهيم.

علیرضابیگی وجود ولايت فقيه را نعمت و عطيه الهي دانست و با اشاره به نقش ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کرد: امت اسلامي به بركت برخورداري از ولايت فقيه به عزت رسيده است و لازم است قدر اين عطيه الهي را شناخته و به نقش بنيادين آن واقف باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه پيروزي مقاومت اسلامی را در غزه مديون برکات و ثمرات ماه محرم دانست و گفت: نهضت عاشورا اين حقيقت را به اثبات رساند که همواره خون بر شمشير پیروز است و امروز مردم غزه و فلسطين با مقاومت خود پيرو اين ايده هستند.

وي با بيان اين كه مقاومت اسلامی مردم فلسطين با حمايت‌هاي جمهوری اسلامي ایران بيمه شده است، خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي راحت‌ترين گزينه يعني حمله نظامی را در مقابل مقاومت اسلامی انتخاب کرد، غافل از اين که جمهوري اسلامي ايران پشتيبان مردم بي‌دفاع غزه بوده و همان‌گونه که رهبران مقاومت اذعان داشتند مديون حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستند.

علیرضابیگی تصریح کرد: آنهایي که خواب حمله به ايران را مي‌بينند امروز حتی در مقابل مردم غزه نمي‌توانند کاري از پيش ببرند و در برابر موشک‌های جمهوري اسلامي ايران درمانده‌اند و اگر جرات تعرض به ايران را به خود دهند، انبوه موشک‌ها بر سر رژیم اسراییل فرود خواهد آمد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پيشرفت‌هاي علمي کشور در پرتو باورهاي نهفته در سيره حسيني است، افزود: موفقيت دانشمندان ما هيچ‌گاه در زمينه‌هاي علمي خاموش نمي‌شود و با شهادت هر دانشمند پرچمي ديگر از علم و فناوری به اهتزاز درمي‌آيد.

وی اضافه کرد: فراموش نمي‌کنيم که رزمندگان غیور اسلام با چه عظمتي هواپيماي بدون سرنشين آمريکا را به زمين نشاندند و اين نشان داد که توانايي علمي ما از تکنولوژي هواپيماي بدون سرنشين آمريکا بالاتر است.

علیرضابیگی در ادامه سخنان خود به موضوع زلزله ارسباران پرداخت و این حادثه را صحنه وحدت و همگرايي بي‌نظير ملت ايران دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌هاي خارجي تلاش کردند تا اقدامات دولت را در قبال مردم زلزله‌زده کوچک جلوه دهند ولی دولت با اقدامات مناسب و سرعت عمل خود کارایی خود را به اثبات رساند.

وي با ارايه توضيحاتي از آخرين اقدامات صورت گرفته در مناطق آسيب‌ديده از زلزله اظهار داشت: امروز بيش از 10 هزار خانه در مرحله واگذاري است و 7500 واحد از 12هزار واحد دامي نيز ساخته شده است و اميداريم در آينده نزديک تمامي نواقص برطرف شود./س

 

برچسب ها: پیشرفت ، کشور ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.