معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی هشترود گفت: یک هزار و 400 تن بذر اصلاح شده ارقام مختلف گندم برای کشت پاییزه بین گندمکاران این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمدی بااشاره به اینکه این بذرها شامل ارقام هما، سرداری، آذر 2 و الوند است افزود : 285تن از این بذرها، بذر مادری و پرورشی بوده که در سطح یک هزار و 780 هکتار از اراضی شهرستان به عنوان مزرعه تکثیر بذر برای سال زراعی آتی کشت شد.

احمدی اضافه کرد: با توجه به تشکیل کلاس ها و کارگاه های آموزشی و ترویجی مستمر برای کشاورزان منطقه در ارتباط با اهمیت کشت بذور اصلاح شده، همواره تقاضا برای استفاده از این بذرها افزایش می یابد.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی هشترود اضافه کرد: امسال نیز با توجه به تقاضاهای بسیار زارعان منطقه در این خصوص، به کشاورزان توصیه شد از بذور اصلاح شده که در سه سال گذشته دریافت کرده اند پس از بوجاری و ضد عفونی کردن آنها و رعایت اصول فنی استفاده کنند.

احمدی، اظهار کرد: هشترود از نظر سطح زیر کشت و تولید گندم در استان دارای رتبه دوم بوده و از زمان های گذشته به انبار غله استان شهرت دارد. /س

برچسب ها: توزیع ، اصلاح ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.