باید از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری كرد و بخش معدن را به سوی فرآوری این مواد سوق داد.

به گزار ش باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رییس كمیته معدن و صنایع معدنی ،مجلس شورای اسلامی در جمع معدنكاران زنجانی ،با بیان این مطلب گفت: باید به خاطر داشت در صورتی كه امروز با وابستگی به درآمدهای نفتی تحریم ها، فشار مضاعفی بر كشور وارد می كند، با توسعه وابستگی به درآمد ناشی از فروش مواد معدنی نیز دشمنان می توانند تحریم های خود را متوجه این بخش كنند.

اسماعیلی افزود: نباید دو قطبی به اقتصاد كشور نگریست و باید راهكاری مناسب برای قطع وابستگی بخش اقتصادی كشور به درآمدهای ناشی از فروش نفت و مواد معدنی پیدا كرد.

وی تصریح کرد: در صورتی كه تحریم ها متوجه بخش معدنی كشور باشد، مشكلات بسیار برای تعداد زیاد افراد شاغل در این بخش ایجاد می شودکه با وقوع چنین حادثه ای، كشور با موج انبوهی از بیكاران مواجه می شودلذا لازم است، از ایجاد فرصت برای سودجویی دشمنان به ویژه در عرصه اقتصادی جلوگیری كرد.

رییس كمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم راه اندازی صنایع مرتبط با مواد معدنی موجود در سطح كشور تاكید كرد و لازمه تداوم علمكرد و فعالیت این واحدها را استفاده از تكنولوژی نوین و وابسته نبودن به یك نوع ماده معدنی عنوان كرد./س



برچسب ها: خام ، جلوگیری ، فروشی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.