استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخشی از آسیب‌های زلزله در منطقه ارسباران مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده که با انجام اقدام های لازم برای جبران این آسیب‌ها، علاوه بر داشته‌های قبلی امکانات بیشتری را به این مناطق اضافه می کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی  در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه اعضای این انجمن و شهرداری‌های استان در خصوص فعالیت‌های مربوط به کتابخانه‌ها همکاری خوبی داشته و انتظار داریم با اضافه شدن نهاد کتابخانه‌های عمومی شاهد پیامدهای خوبی در این حوزه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز به فعالیت 124 باب کتابخانه عمومی با 134 هزار عضو فعال در استان اشاره کرد و گفت: این استان از نظر تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

خدایی، همچنین از فعالیت 70 انجمن کتابخانه عمومی و تشکیل کمیته‌های نهضت مطالعه مفید در 17 شهرستان خبر داد و گفت: 795 مصوب معادل 70 درصد مجموع مصوب های انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده و بقیه در دست اجراست.

وی احداث هشت کتابخانه در مناطق روستایی آذربایجان شرقی با اعتبار 14 میلیارد ریال، راه‌اندازی سه واحد کتابخانه سیار روستایی و توسعه و تعمیر چهار کتابخانه عمومی را از جمله پروژه‌های در دست اجرای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان و اضافه کرد: در سال جاری سه کتابخانه عمومی بهره برداری و سه کتابخانه عمومی دیگر نیز در مناطق زلزله‌زده بازگشایی شده است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.