بهروز جعفري با اشاره به اينكه فعاليت هاي خانه سينما مغاير ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي شده بود گفت: انحلال اين مجموعه كاملا قانوني صورت گرفته است.

بهروز جعفري عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه خانه سينما با توجه به اساسنامه خود بايد به عنوان يک تشکل صنفي فعاليت مي کرد ولي عملکرد خانه سينما خارج از مفاد و اساسنامه خود بود گفت: اين مجموعه همچنين دفاعياتي از برخي مستندسازاني که براي BBC فعاليت مي کردند داشته كه مورد انتقاد بسياري از مسئولان واقع شده است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تبعيض هاي آشکاري كه درخصوص اكران برخي از فيلم ها از سوي خانه سينما اعمال مي شد اظهار داشت: اينگونه اقدامات غيرصنفي و همچنين تغييراتي که در اساسنامه خانه سينما ايجاد شده بود مخالف و مغاير ارزش هاي نظام محسوب مي شود.

نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذکرات پي در پي وزارت ارشاد به خانه سينما براي اصلاح اساسنامه تغيير يافته، بيان داشت: تغييراتي که در اساسنامه ايجاد شده بود به حوزه هاي ارزشي نظام صدمه وارد كرده بود و خانه سينما بدون توجه به تذکرات وزارت ارشاد به فعاليت خود ادامه مي داد.

وي با اشاره به جلسه شوراي فرهنگ عمومي اظهار داشت: در جلسه اي که از سوي شوراي فرهنگ عمومي با حضور نماينده کميسيون فرهنگي برگزار شد تلاش هاي زيادي براي ادامه فعاليت خانه سينما به عنوان نهاد صنفي در چارچوب ارزش هاي نظام و اساسنامه انجام گرفت ولي اين تلاش ها از طرف خانه سينما ارج نهاده نشد و ظاهرا وزارت ارشاد هم به نتيجه اي دال بر ادامه فعاليت قانوني خانه سينما نرسيده و آنرا منحل کرده است.

اين عضو کميسيون فرهنگي در پاسخ به اظهارات محمدمهدي عسگرپور (مديرعامل خانه سينما) مبني بر اينکه نامه ارسالي وزارتخانه فاقد مبناي قانوني بوده و خانه سينما منتظر تشکيل دادگاه مي ماند تاکيد کرد: تشکل هاي صنفي زيرنظر وزارت ارشاد فعاليت دارند و اگر از چارچوب اساسنامه مورد پذيرش وزارت ارشاد تخطي كرده و به توصيه هاي مقامات امنيتي و اجرايي کشور بي توجهي کنند از اعتبار ساقط مي شوند.

وي ادامه داد: خانه سينما براساس راي، منحل شده و اين راي كاملا قانوني محسوب مي شود.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار