دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در مسابقات بین المللی اختراعات چین و کرواسی موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

مسابقات و نمایشگاه های بین المللی اختراعات چین و کرواسی که در اواخر آبان ماه برگزار شد و از بالاترین جایگاه علمی و پژوهشی در زمینه اختراعات دنیا برخوردار است که 30 کشور در آن شرکت داشتند و از میان211 طرح ارائه شده طرح های واحد دماوند در بخش صنعت پتروشیمی و نفت حائز مدال طلا گردید.

"کامبیز مهدی زاده" فارق التحصیل رشته زمین شناسی نفت دانشگاه آزاد دماوند که یکی از اعضای این تیم موفق می باشد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: دو اختراع ثبت شده در سازمان ثبت اختراع کشور به عنوان طرحی ملی و جهانی با نام پروژه "طراحی سخت افزاری الگوریتم کاربردی برای ایجاد شکست هیدرولیکی در سنگ مخزن نفت به منظور افزایش ازدیاد برداشت" و نیز"ریز پردازنده های هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی" توانست در مسابقات بین المللی اختراعات موفق به کسب مدال طلا شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور کشورهایی چون سوئد، روسیه، چین، اوکراین، جمهوری چک، کرواسی، نیجریه، مجارستان، گرجستان، بوسنی و چند کشور دیگر برگزار گردید، خاطر نشان کرد: طرح های ارائه شده در این نمایشگاه شامل پزشکی، صنعتی، پتروشیمی و نفت، شیمی، الکترونیک و برق، مواد و غیره می باشد که ایران در بخش پتروشیمی و نفت موفق به کسب مدال طلا شد.

این مخترع جوان ادامه داد: هم اکنون بیش از 90 درصد از این دو طرح به همت مسئولان امر دارای پیشرفت و آماده عملیاتی شدن می باشد که امید است تا پایان ماه جاری به مرحله اجرا برسد.

مهدی زاده نقش جوانان را در رسیدن به اهداف عالیه نظام بسیار موثر خواند و گفت: جوانان کشور با وجود تمامی تحریم ها و محدودیت ها تلاش خود را برای پیشرفت کشور به کار می گیرند و تاکنون نیز گام های موثری برداشته اند.

وی ضمن تشکر از مسئولان کشوری و استانی ، وزیر نفت، مشاور و مدیرکل دفتر وزارت نفت، مدیر پژوهش و فناوری توسعه نفت، رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد دماوند، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند ، این مدال را به تمامی ملت شریف ایران و نیز افرادی که در راه پیشرفت علم قدم بر می دارند تقدیم کرد.

"نعیم پناهی" از دیگر اعضای این تیم با اشاره به ویژگی های شاخص این دو اختراع، افزود: استفاده از این روش و ایجاد شکاف مصنوعی در دل مخزن می توانیم این منبع تولیدی را تقویت و گسترش دهیم و با توجه به تحریم های گوناگون در ایران این دو اختراع می تواند نقش مهمی در توسعه تکنولوژی های پایه ایفا نماید.

وی به پروژه ریز پردازنده هوشمند اشاره کرد و گفت: در این طرح یک سری نانو ذرات به داخل مخزن به صورت دینامیک با کسب اطلاعات کافی از اطراف مخزن به سطح تزریق می شود که می تواند در شناخت ساختمان میدان چاه ماثر و در حد معجزه اطلاعات کافی و لازم را کسب کند.

لازم به ذکر است اعضای این تیم شامل"کامبیز مهدی زاد"، "نعیم پناهی"، "عباس زاده"،"فریدون رضایی"، "حجت نوروزی"،"محمد مسگریان" و خانم "روشنک رجبلو" دیگر اعضای تیم دانشگاه آزاد دماوند در این مسابقات بودند./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.