مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از 21 مرداد تاکنون سه هزار و 800 پس لرزه مناطق زلزله زده استان را لرزانده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ساعی درتمرین مقابله با زلزله دردبیرستان دخترانه فرزانگان دو تبریز با بیان اینکه این زلزله جان 229 نفر را گرفت، گفت: در این زلزله مدارس محکم ترین بناها بودند و به عنوان پایگاه های امدادی از آنها استفاده شد.

وی گفت: از 18 هزار و 781 واحدی که در مناطق روستایی این مناطق تخریب شده بود بالای 10 هزار واحد در مراحل مختلف از فنداسیون تا سقف گذاری قرار دارند و برخی ها نیز در خانه های تحویلی بنیاد مسکن ساکن شده اند.

وی یادآور شد: نقطه قوت ما در زلزله اخیر افراد آماده ای بودند که قبلا آموزش های لازم را کسب کرده و توانستند در زمان بحران علاوه از خود به کمک دیگران نیز بشتابند.

ساعی تاکید کرد: تمرین های زلزله نباید به هشت آبان ماه خلاصه شود بلکه باید این تمرین ها به صورت ماهانه در منازل همه اجرا شود تا آمادگی لازم کسب شود.

وی گفت: پس اتمام زلزله و تمام شدن بازسازی ها باز هم موضوع آموزش به فراموشی سپرده می شود در حالی که آموزش در امر زلزله نقش تعیین کننده دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.