بعضی از گردانندگان این سایتها به نوعی از اختلالات تغذیه ای و روحی رنج می برند و باعث شده است تا آنها در این سایتها به ترویج این عقاید بپردازند. بخش دیگری از سایتها با انگیزه های تجاری راه اندازی شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، الگو قرار دادن بازیگران به عنوان شخصیت های مهم باعث شده است تا بسیاری از دختران انگلیسی با مشکلات تغذیه ای شدیدی رو به رو بشوند.

بر اساس تحقیقی که اخیرا نیتجه آن در روزنامه "ایندیپندنت" به چاپ رسیده است در حال حاضر نزدیک به 500 سایت اینترنتی در کشور انگلستان به فعالیت در زمینه رژیم های غذایی مشغول هستند. در این سایتها افرادی همچون مدلهای مشهور لباس و یا بازیگران به عنوان الگوی زیبایی و تغذیه معرفی می شوند. برای مثال "ویکتوریا بکام" همسر فوتبالیست مشهور انگلیسی که یک خواننده و مدل لباس است از جمله شخصیتهایی است که تصویر او در حجم زیادی در این سایتها مورد استفاده قرار می گیرد.

ماجرا زمانی بغرنج می شود که بر اساس تحقیقات مشخص شده است که از هر 5 مراجع کننده به این سایتها یک نفر سنی بین 6 تا 11 سال دارد و باقی نیز دختران نوجوان و جوان هستند. در این سایتها شما با رژیم های غذایی با میزان انرژی نهایتا 500 الی 600 کالری در روز رو به رو می شوید در حالی که میزان کالری مورد نیاز برای یک دختر نوجوان و یا جوان در این سن در حدود 2000 کالری است.

بر اساس تحقیقی که متخصصان رفتار شناسی کودک و نوجوان انجام داده اند در سال گذشته میلادی در حدود 500 هزار نفر از این وب سایتها دیدن کرده اند.

بر اساس آمار و مطالعات انجام شده مشخص شده است که بعضی از گردانندگان این سایتها به نوعی از اختلالات تغذیه ای و روحی رنج می برند و باعث شده است تا آنها در این سایتها به ترویج این عقاید بپردازند. بخش دیگری از سایتها با انگیزه های تجاری راه اندازی شده است. در این سایتها شما با عنوان داروها و دستورات غذایی آماده فروش رو به رو می شوید.

بخش تاسف بارتر این سایتها مربوط به افرادی است که در این سایتها از دختران جوان می خواهند تصویری از اندام عریان خود را بعد از رژیم گرفتن به نمایش بگذارند و سپس آنها را به سمت صنعت فیلم های غیر اخلاقی سوق می دهند. این دختران جوان نمی دانند که در پشت ظاهر زیبا و چشم نواز این سایتهای اینترنتی خطرات بسیار پنهان شده است.

بخشی از این سایتها نیز با انجمن ها و گروه های طرفدار خود آزاری و خودکشی در ارتباط هستند که در حقیقت از گرسنگی برای آزار دادن و در نهایت خودکشی برخی نوجوانان و جوانان بهره می برند.

این گزارشها تاکید می کند که در صورت تداوم این روند، انگلیس با نسلی روبه رو خواهد شد که از نظر جسمانی و عقلی به رشد لازم نرسیده و جامعه آنها مملو از بزرگسالانی خمود و پر از مشکلات جسمانی و روحی خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار