عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور خبر داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رتبه اول بازديدهاي نظارتي از تاسيسات و اماكن گردشگري را در ميان استان هاي كشور به دست آورد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدي با اعلام اين خبر افزود: آذربايجان شرقي بار ديگر توانست عنوان برتري را در حوزه گردشگري طي چند سال اخير به دست آورده و بر مجموع افتخارات خود در اين حوزه بيافزايد.

وي تشريح كرد: طبق اعلام نتايج بررسي هاي سازمان مرکزی ، استان آذربايجان شرقي در شش ماهه نخست امسال بيشترين ميزان نظارت و بازرسي از واحدهاي گردشگري استان را در كشور داشته است.

محمدي خاطرنشان كرد: اين رتبه نخست با دو هزار و 861 مورد بازرسي و نظارت از تاسيسات و واحدهاي گردشگري، به آذربايجان شرقي رسيده است.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان، با بيان اينكه رتبه نخست با اختلافي قابل توجه نسبت به ساير استان ها نصيب آذربايجان شرقي شده است، افزود: آذربايجان شرقي با دو هزار و 861 مورد بازرسي رتبه اول و استان البرز با 87 مورد نظارت در رتبه آخر اين جايگاه قرار گرفته اند.

محمدي نظارت هاي دقيق و سختگيرانه از واحدهاي گردشگري، طي چند سال اخير را عاملي مهم در جهش اين حوزه در آذربايجان شرقي خواند و گفت: ناظرین و بازرسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شدت بخشیدن به بررسی ها و نظارت های خود در تمام طول سال به ويژه در تعطیلات نوروز و ايام تابستان، به طور مداوم بر عملکرد مراکز مرتبط با سفر و گردشگری استان ناظر هستند.

وي كسب رتبه اول جذب گردشگر خارجي، عضويت در شوراي مشورتي گردشگري كشور، كسب عناوين برتري و اولين در زمينه هايي نظير موزه داري كشور، اطلاع رساني و نيز توسعه تمامي حوزه هاي صنايع دستي، مرمت و تاسيسات گردشگري نظير هتل ها را از افتخارات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي طي چند سال اخير عنوان كرد.

محمدي همچنين با اشاره به بازرسي ها از تاسيسات گردشگري، يادآور شد: مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیر ها، مراکز خدماتی و بین راهی ها، غذاخوری های بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آذربايجان شرقي مراکزی هستند که در طول سال به ويژه در ايام گردشگري به شکل جدی و مداوم مورد نظارت و بررسی قرار می گیرند.

اين مقام مسئول اضافه كرد: شکایات، پيشنهادات و نظرات مردمی هم از جمله مواردی است که ناظران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به آنها مراکز متخلف را مورد ارزیابی قرار می دهد.

لازم به ذکر است، هم استانی ها و گردشگران گرامی می توانند از طریق شماره تلفن 04115546040 ، سامانه پیام کوتاه 300001838 یا با حضور در مرکز دایمی اطلاع رسانی گردشگری استان واقع در میدان ساعت، پشت عمارت شهرداری ، خانه تاریخی حیدرزاده نسبت به وضعیت تاسیسات گردشگری استان رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام نمایند . /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.